Genel Bilgi
Kod | RES834 |
Ad | Grafik Tasarımda Yeni Üretim Biçimleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarım ürünlerinde geleneksel üretim biçimlerinden farklı olarak, sunum şekliyle şok ve provoke edici, düşündürücü yada sorgulayıcı ürünler üretebilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Grafik tasarımda geleneksel üretim biçimleri, grafik tasarım ürünlerinin sunum biçiminin hedef kitle açısından önemi, yeni üretim biçimleri
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Graphic Design Theory: Readings from the Field (Design Briefs), Helen Armstrong, 2009. 2. Graphic Design: The New Basics, Ellen Lupton - Jennifer Cole Phillips, 2008. 3. Designing Information: Human Factors and Common Sense in Information Design, Joel Katz, 2012. 4. Crisp: Notes on Graphic Design and Visual Communication, Gregg Berryman, 1990. 5. The Elements of Graphic Design (Second Edition), Alex W. White, 2011. 6. Information Dashboard Design: The Effective Visual Communication of Data, Stephen Few, 2006. 7. The New Graphic Design School: A Foundation Course in Principles and Practice, David Dabner - Sheena Calvert - Anoki Casey, 2009. 8. Infographics: The Power of Visual Storytelling, Jason Lankow - Josh Ritchie - Ross Crooks, 2012. 9. Design for Communication: Conceptual Graphic Design Basics, Elizabeth Resnick, 2003. 10. Visual Language for Designers: Principles for Creating Graphics that People Understand, Connie Malamed, 2011.
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel düşünmeyle ilgili yeni önermeler sunabilmesi |
ÖÇ02 | Güncel Sanatla iletişim kurabilmesi |
ÖÇ03 | Grafik tasarımın yaşamın birçok kesitindeki disiplinler arası uygulanabilirliğini bilmesi |
ÖÇ04 | Farklı yönelimler için sınırsız düşünebilmesi, üretebilmesi ve deneyimleyebilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma. Dersle ilgili kısa bilgi. | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 2.Uygulama projesi konseptinin nasıl yapılandırılacağına dair öğrenciyle birebir çalışma. | 2.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme |
3 | 3.Uygulama projesi için taslak önerileri. | 3.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Gösteri |
4 | 4.Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik. | 4.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
5 | 5.Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik. | 5.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
6 | 6.Taslak üzerinde çalışma ve Rapor üzerinde kritik. | 6.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 7.Araştırma Raporu Teslimi | 7.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9.Taslak üzerinde olgunlaştırma çalışmaları. | 9.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 10.Olgunlaşan tasarım üzerinde çalışmalar. | 10.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 11.Tasarımın son şekli için alternatifler. | 11.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | 12.Tasarımın son şeklinin seçilmesi. | 12.Yazılı ve görsel kaynaklar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | 13.Tasarımın son şekli üzerinde kritik. | 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | 14.Tasarımın son şekli üzerinde kritik. | 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | 15.Uygulama projesinin sonlandırılması ve kiritik yapılması. | 15.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |