Genel Bilgi
Kod | RES827 |
Ad | Grafik Atölye I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak. Dijital ve basılı medyalarda araştırma yapmaya yöneltmek. Tasarım sürecinde ürüne ulaşma yollarını araştırmak. Süreçleri algılayıp özgün bir grafik ürün oluşturmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Tasarım sorunlarını araştıran, ortaya koyan ve tasarım önerileriyle çözüm sunan ve sunduğu çözüm sonuçlarına yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunan profesyonel ve akademik ortamda çalışabilecek tasarımcılar yaratmak.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 2. Leppert, R. (2009). Sanatta Anlamın Görüntüsü İmgelerin Toplumsal İşlevi. Ayrıntı Yayınları: İstanbul. 3. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters .
Notlar
İlgili çevrimiçi siteler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendine özgü grafik tasarım biçemine sahip olur. |
ÖÇ02 | Grafik tasarım, sanat ve bilim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, proje ve etkinlikler geliştirir. |
ÖÇ03 | Alanına özgü çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. Alanıyla ilgili çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
ÖÇ04 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders akışı üzerine genel bilgilendirme | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2.Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. | 2.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Uluslararası etkinliklerde bienal, trienal ve festivallerinde verilen konulara konsept oluşturmak. | 3. İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynak taranması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
4 | 4.Tasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme. | 4. İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5. Tasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme. | 5.İlgili yazılı, görsel ve çevrimiçi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 6.Sempozyum, kongre, konferans alanlarından grafik tasarım alanları ile ilişkilendirilecek konu önerileri geliştirmek, içerik planı yapmak ve makale ve bildiri olarak tamamlamak. | 6. İlgili makalelerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | 7. Sempozyum, kongre, konferans alanlarından grafik tasarım alanları ile ilişkilendirilecek konu önerileri geliştirmek, içerik planı yapmak ve makale ve bildiri olarak tamamlamak. | 7.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | 9. Makalelerin değerlendirilmesi. | 9.Makalelerin okunması ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 10.Makalelerin değerlendirilmesi. | 10.Makalelerin okunması ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 11. Makalelerin değerlendirilmesi. | 11. Makalelerin okunması ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 12.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi | 12.İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | 13.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi | İlgili proje görsellerinin taranması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | 14.Makale değerlendirilmesi | 14.Makalelerin okunması ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi | Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |