Genel Bilgi
Kod | YMOP241 |
Ad | Ritmik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OYA ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Müziğin zamansal yönünü oluşturan ritmik öğeler ile seslerin zaman içerisinde notaya aktarılma biçimlerini kavramak.
Dersin İçeriği
Nota ,ölçü, vuruş, beden kullanımı ve müziği oluşturan tartım kalıpları ile bunların kullanılma biçimleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Etude Du Rythme-G.Dandelot, Rhytmic Articulation-P.Bona, Temel Müzik Teorisi -Oğuz Usman
Notlar
Ritmik Alıştırmalar-A. Diyamandiev
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği ritm bilgileri ile yetkin bir duyuş becerisine sahip olur |
ÖÇ02 | Müzikteki tartım kalıpları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Müzik eserlerini deşifre etme konusunda ritmik yapının çözülebilmesi konusunda üstün beceriye sahip olur. |
ÖÇ04 | Dinlediği eserleri notaya alma sırasında ritmik yapıyı çözme becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | Farklı ölçü türlerinde kullanılan vuruş biriminin karmaşık yapılarını çözümleyebilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ06 | Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği teknik bilgi sonucu gelişen söyleme becerisiyle oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve sahne üzerinde uygulama becerisi geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun değişik kitlelerine opera şan sanatıyla ilgili bilgiler sunma becerisi kazanır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ve meslek ahlakına, disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müziğin farklı türlerinde karakteri var etme, esere hakimiyet, birlikte söyleme, partneri hissetme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgiler,nota, ölçü, ölçü değeri | Bireysel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Müzikte vuruş, zaman, nota değerleri ile vuruş çalışmaları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ölçü çeşitleri, basit ölçüler | Öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Basit ölçülerle ritim çalışmaları | Öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Basit ölçülerle iki el ritmik çalışmalar | Öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Basit ölçülerle iki el karmaşık ritmik çalışmalar | Öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Basit ölçülerle iki el ve ayak ile ritmik çalışmalar | Öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Bileşik ölçüler ile ritmik çalışmalar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İkileme , Üçleme | Öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | İkileme ve üçleme ile iki el ritmik çalışmalar | Bireysel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dörtleme,beşleme,altılama,yedileme | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Farklı vuruş değerlerinin eşdeğer bölünmeleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Nota değerlerinin guruplanması 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Senkop | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Nota değerlerinin guruplanması 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
18 | Asimetrik ölçüler 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | Asimetrik ölçüler 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
20 | İki el ve iki ayağı kullanarak ritmik uygulamalar 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
21 | İki el ve iki ayağı kullanarak ritmik uygulamalar 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
22 | Öğrenilen tüm ritmik çakışmaların tekrarlanması 1 | Bireysel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
23 | Öğrenilen tüm ritmik çalışmaların tekrarlanması 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Birlikte ritmik uygulamalar 1 | Gurup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
25 | Birlikte ritmik uygulamalar 2 | Gurup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
26 | Üç sesli ritm gurup çalışması 1 | Gurup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Üç sesli ritm gurup çalışması 2 | Gurup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
28 | Dört sesli gurup çalışması 1 | Gurup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
29 | Dört sesli gurup çalışması 2 | Gurup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
30 | Tüm vücut kullanılarak ritmik çalışmalar 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
31 | Tüm vücut kullanılarak ritmik çalışmalar 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
32 | Yılsonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |