GZT213 Mesleki İngilizce I

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT213
Ad Mesleki İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, bir yandan İletişim bilimleri öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Geçmiş Zaman, Yakın Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamanla ilgili dil yapılarının öğretimi ile birlikte, Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Evolve 2 Student's Book CUP Evolve 2 Workbook CUP Evolve 2 itools CUP

Notlar

internet, Youtube, video


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri ayırt eder.
ÖÇ02 Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendini ifade eder.
ÖÇ03 Haber metinleri, röportajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları ayırt eder.
ÖÇ04 Haber metinleri, röportaj gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları üretir.
ÖÇ05 Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır.
ÖÇ06 Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, Öğrencilerin İngilizce düzeyi ve ilgi alanlarının belirlenmesi. İlgili videoların izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
2 "Have/has got" yapısı ile bir gazetecinin gereçlerinin tanıtılması Kelime alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 "Computers and the internet" adlı okuma parçasının çalışılması İlgili metinde bilinmeyen kelimeleri çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Geçmiş Zaman, gazete muhabirliğinde bir olayın raporlanması 5 N 1 K sorularının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Telefon ederek röportaj yapma. Tavsiye vermek için "should" kullanımı Alıştırmalar, Röpörtaj soruları hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Gelecek planları anlatmak için "going to" kullanımı, Özgeçmiş yazma Ödev: Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Tahminler için "will" kullanımı, "would like,like,would prefer" yapılarının farkı İlgili Alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ders kaynaklarını okuma ve tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 "Present Perfect tense" in "How long, since, for " ile kullanımı, Bir görüşe katılmak ve reddetmek Present Perfect Tense örnekleri içeren metnin okunması ve incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 "Comparatives and Superlatives" yapılarının kullanılarak film türlerinin kıyaslanması İlgili video izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Reklamlarla ilgili okuma parçası Ödev: Reklam örnekleri okuma parçası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sosyal medyanın hayatımıza etkisi üzerine okuma parçası İlgili metni okuma ve kelime çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Haber kaynakları üzerine dinleme çalışması İlgili video ve alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Habercilik ile ilgili Öğrenci Skeçlerinin sahnelenmesi Öğrenci skeçlerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel tekrar Alıştırma çözme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kaynaklarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 11:06