Genel Bilgi
| Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
| GAZETECİLİK PR. | |
| Kod | GZT213 |
| Ad | Mesleki İngilizce I |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Dr. Hatice KAHRAMAN ADIYAMAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, bir yandan İletişim bilimleri öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Geçmiş Zaman, Yakın Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamanla ilgili dil yapılarının öğretimi ile birlikte, Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve 2 Student's Book CUP Evolve 2 Workbook CUP Evolve 2 itools CUP
Notlar
internet, Youtube, video
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri ayırt eder. |
| ÖÇ02 | Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendini ifade eder. |
| ÖÇ03 | Haber metinleri, röportajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları ayırt eder. |
| ÖÇ04 | Haber metinleri, röportaj gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları üretir. |
| ÖÇ05 | Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır. |
| ÖÇ06 | Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtılması, Öğrencilerin İngilizce düzeyi ve ilgi alanlarının belirlenmesi. | İlgili videoların izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
| 2 | "Have/has got" yapısı ile bir gazetecinin gereçlerinin tanıtılması | Kelime alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | "Computers and the internet" adlı okuma parçasının çalışılması | İlgili metinde bilinmeyen kelimeleri çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 4 | Geçmiş Zaman, gazete muhabirliğinde bir olayın raporlanması | 5 N 1 K sorularının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Telefon ederek röportaj yapma. Tavsiye vermek için "should" kullanımı | Alıştırmalar, Röpörtaj soruları hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Gelecek planları anlatmak için "going to" kullanımı, Özgeçmiş yazma | Ödev: Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Tahminler için "will" kullanımı, "would like,like,would prefer" yapılarının farkı | İlgili Alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma ve tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | "Present Perfect tense" in "How long, since, for " ile kullanımı, Bir görüşe katılmak ve reddetmek | Present Perfect Tense örnekleri içeren metnin okunması ve incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | "Comparatives and Superlatives" yapılarının kullanılarak film türlerinin kıyaslanması | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Reklamlarla ilgili okuma parçası | Ödev: Reklam örnekleri okuma parçası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Sosyal medyanın hayatımıza etkisi üzerine okuma parçası | İlgili metni okuma ve kelime çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Haber kaynakları üzerine dinleme çalışması | İlgili video ve alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Habercilik ile ilgili Öğrenci Skeçlerinin sahnelenmesi | Öğrenci skeçlerinin hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Genel tekrar | Alıştırma çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 75 | 30 |
| 1. Ödev | 25 | 10 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||