GZS214 Uygarlık Tarihi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS214
Ad Uygarlık Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Modern Batı uygarlığının yapıtaşlarını ele almak, modern toplumu kuran iktisadi, siyasal, bilimsel, düşünsel ve sanatsal gelişmeleri karşılıklı etkileşimleri içinde anlama ve irdeleme becerisi kazandırmak; 2. Yirminci Yüzyıl sonunun yeni bir teknolojik temel üzerinde yükselen küresel dünya ekonomisini anlamanın altyapısını oluşturmak; 3. Yeni kuşakların yönetim fonksiyonunun çok yönlü yükümlülüklerini yerine getirmede karşılaşabilecekleri geniş görüşlülük sorununun aşılmasına katkıda bulunmak; 4. Dersin konusunu oluşturan içeriği yaşam boyu öğrenimin unsurlarına dönüştürmek. 5. Müzik, güzel sanatlar, mimari ve edebiyat eserlerine ilgisini arttırarak yaşamını zenginleştirmek

Dersin İçeriği

Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik Yunan Roma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupasındaki temel gelişmeleri ele almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uygarlık Tarihi (Servet Tanilli)

Notlar

Uygarlık Tarihi (Kolektif)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir.
ÖÇ02 Uygarlık tarihindeki ilk sosyo-ekonomik, kültürel, dinsel ve siyasi oluşum ve yapılanmaları, örneklendirerek tanımlayabilecektir.
ÖÇ03 İnsanlık tarihindeki önemli olgu ve gelişmeleri nedensellik ilişkisi içinde ve karşılaştırmalı olarak analiz edebilecektir.
ÖÇ04 Tarihi yazılı kaynaklardaki verileri doğrudan ve objektif bir yaklaşımla ele alarak sentezleyebilecektir.
ÖÇ05 Modern dünyanın dinamiklerini, tarihteki ilk örnekleriyle ele alarak karşılaştırmalı biçimde eleştirebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Homo Habilisten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen - 1 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Homo Habilisten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen - 2 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Antik Yunan Dünyası: Monarşiden Demokrasiye uzanan siyasi süreç ve sosyal yansımaları: antik Yunanda mitolojidin ve felsefe üçgeni; Reformcu Atina Muhafazakar Sparta Dilemması Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Büyük İskender ve Helenistic Cozmopolitanizm Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 1 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 2 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Antik Roma Dünyası: Cumhuriyetten İmparatorluka Roma: Siyaset, Kültür ve Yaşam 3 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ortaçağın Başlangıcı: Avrupanın karanlık çağı; Feodalite Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Siyasi ve Toplumsal Boyutuyla Kilise ve Devlet Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Avrupada Ekonomik Canlanış ve Burjuvazinin doğuşu Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Avrupada Teknolojik Gelişmeler: Sosyolojik ve kültürel etkileriyle matbaa 1 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Avrupada Teknolojik Gelişmeler: Sosyolojik ve kültürel etkileriyle matbaa 2 Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Tekrar Kaynakları tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 12:34