PSI480 Grup Dinamikleri ve Süreçleri

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI480
Ad Grup Dinamikleri ve Süreçleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Meryem Berrin BULUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, Sosyal Psikolojinin temel konularından biri olan Grup Dinamikleri ve Süreçleri konusunda öğrencilere ayrıntılı bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Grup etkileşimler sonucunda birey ve grup arasındaki dinamiklerin ve süreçlerin incelenmesidir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Bulut, M. B. (2019). Grup Dinamikleri ve Süreçleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Detay.

Notlar

Bulut, M. B. (2019). Grup Dinamikleri ve Süreçleri: Sosyal Psikolojik Bir Yaklaşım. Detay.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grup dinamiklerinin temel kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Grupların işlevleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Sosyal çıkmazlar ve bu çıkmazların çözümüne dair bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Grup yapısı ve grup süreci konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Grup içi ve gruplar arası ilişkileri sosyal psikoloji perspektifinden tartışır.
ÖÇ06 Grup dinamikleri kapsamında bilimsel araştırma yapar.
ÖÇ07 Grup dinamikleri kapsamında psikoloji kuramlarını tartışır.
ÖÇ08 Grup dinamiklerini günlük hayata uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gruplar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Grup Normları I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Grup Normları II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gruplarda Sosyal Etki ve Uyma I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Gruplarda Sosyal Etki ve Uyma II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Gruplarda Karar Verme I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Gruplarda Karar Verme II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gruplarda Liderlik I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Gruplarda Liderlik II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Gruplarda Güç İlişkileri I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Gruplarda Güç İlişkileri II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Gruplarda Kalıpyargı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Gruplarda Önyargı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Gruplarda Ayrımcılık Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.06.2024 01:07