GZS311 TELEVİZYON HABERCİLİĞİ

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS311
Ad TELEVİZYON HABERCİLİĞİ
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin televizyonda haber üretim sürecinin tüm aşamaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve televizyon haberi yazabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders haber, haber değeri kriterleri ve televizyon haberinin yazımına ve kurgulanmasına yönelik tüm yöntem ve süreçleri içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mustafa, Ş. (1999). Televizyon Haberciliği. Konya: Selçuk Üniversitesi Yayınları. Kars, N. (2010). Haberin tarihi, kuramları, söylemi ve radyo-televizyon haberciliği. İstanbul: Derin Yayınları. IŞIKLAR, H. C. (2014). Profesyonel TV haberciliği. Ankara: Nobel Yayınları.

Notlar

Şeker, M. (2007). Televizyon haberciliğinde küresel format ve haberciliğe etkileri. Selçuk İletişim, 4(4), 36-44. ALPASLAN, B. A. Televizyon Üzerine. Uluslararası Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli Dergisi, 4(1), 206-210.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haber ve televizyon haberciliği ile ilişkili kavramlara dair bilgi edinir.
ÖÇ02 Televizyon haberlerindeki temel haber değeri kriterlerini öğrenir.
ÖÇ03 Bir olayla ilgili bilgiyi, görüntüyü ve metni, televizyon haberi olarak tasarlayabilir.
ÖÇ04 Ana ve ara haberlerin nasıl hazırlandığına dair bilgi edinir.
ÖÇ05 Televizyonda haber üretim sürecindeki olası sorunları kendi ifadeleri ile belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantasyon ve Giriş İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Haber ve haber değeri kavramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Habere liberal ve eleştirel yaklaşımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Televizyon için haber toplama teknikleri 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Televizyon için haber toplama teknikleri 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Televizyonda haber dili Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Televizyon Haberine Özgü Kurallar ve TV Haberinin Temel Ögeleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Televizyon Haberi Yazma Uygulamaları 4 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Televizyon Haberi Ödev Sunumları 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Televizyon Haberi Ödev Sunumları 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Televizyon Haberi Ödev Sunumları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.06.2024 11:32