GZS315 MEDYA VE MİZAH

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS315
Ad MEDYA VE MİZAH
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Özgür ADAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, medya içeriğine farklı bir bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle medya içeriğinin üretimi konusunda mizahın kullanımına ilişkin öğrencilerin değerlendirme yapabilmesi ve bunu çok yönlü bir şekilde incelemesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Geleneksel ve yeni medya içeriğinde, mizah unsurunun kullanılma şekli, amaçları ve sonuçları hakkında, örnekler üzerinden değerlendirmeler yapılacaktır. Teorik bilgilerin aktarılmasıyla eş zamanlı olarak güncel örnekler incelenecek ve iletişim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemleri kapsamında bu örnekler analiz edilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Medya ve Mizah, Huriye Kuruoğlu, Mikail Boz, Nobel Yayıncılık, 2016.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, her türlü medya içeriğine yönelik farklı bir bakış açısı kazanır.
ÖÇ02 Medya içeriğindeki ayrıntıların farkına vararak, mizah unsurunun kullanımına ilişkin farkındalık kazanır.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslararası alanda, medya-mizah ilişkisi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Ulusal anlamda medya-mizah ilişkisinin tarihsel sürecine ilişkin bilgi edinir.
ÖÇ05 Güncel kaynaklardan yararlanarak medyada mizah kullanımına yönelik yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders kaynakları hakkında bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Medya, geleneksel medya ve yeni medya hakkında genel bilgilerin paylaşımı Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Mizah, uluslararası anlamda medyada mizah kullanımı Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Türkiye'de mizah ve medyada mizah kullanımı Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Mizaha disiplinlerarası bir yaklaşım Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Mizah ve yazılı basın Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Mizah ve Sinema Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mizah ve televizyon Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Mizah ve halkla ilişkiler Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Mizah ve internet, dijital mizah Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Mizah ve sosyal medya Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İktidar ve mizah ilişkisi, bir muhalefet aracı olarak mizah Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Dünyadan örneklerle medya-mizah ilişkisi üzerine analiz Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Türkiye'den örneklerle medya-mizah ilişkisi üzerine analiz Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.06.2024 12:18