GZS407 DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI II

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS407
Ad DİJİTAL MEDYA UYGULAMALARI II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. Zeynep ÖZARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, dijital medyada içerik yönetimi konusundaki gerekli bilgi ve beceri setlerini kazandırmayı ve dijital haber üretimi ve dağıtımında kullanılan araçları ve platformları profesyonel bir şekilde kullanma yetkinliği kazandırmayı amaçlar. Dijital medya ile birlikte ortaya çıkan yeni eğilimler, gazetecilik alanında yeni iş modelleri ve arama motorları için içerik yönetimi konularının örnek vaka analizleri ve başarı hikayeleri üzerinden incelenmesi hedeflenir.

Dersin İçeriği

Derste dijitalleşme ile birlikte gazetecilik alanında ortaya çıkan yeni iş modelleri incelenir. Dijital medyadaki yeni eğilimler ve yeni iş modelleri dünyadan ve Türkiye’den örnekler üzerinden tartışılır. Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization - SEO) ve arama motoru pazarlamacılığı (Search Engine Marketin - SEM) teknikleri uygulamaları olarak değerlendirilir, ders kapsamında seçilen belirli web sayfaları analiz edilir ve Google Analytics üzerinden SEO ve SEM uygulamaları gerçekleştirilir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Silverman, C. (Ed.). (2020). Doğrulama El Kitabı. https://teyit.org/files/dezenformasyon-el-kitabi.pdf

Notlar

Derleme ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gazetecilik alanındaki yeni iş modellerini tanır.
ÖÇ02 Dijital medyadaki iş modellerini tanır.
ÖÇ03 Dijital medya uzmanlarının ve yöneticilerinin görevlerini tanır.
ÖÇ04 Dijital medya şirketlerinde etkili liderlik ve karar alma süreçlerindeki bilgi ve becerileri değerlendirebilir.
ÖÇ05 Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı için gerekli olan araçları ve platformları profesyonel bir şekilde kullanabilir.
ÖÇ06 Arama motoru optimizasyonu ve reklamcılığı raporlarını analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı; dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması, yeni medyaya dair temel kavramların hatırlanması. Dijital medya yöneticilerinin görev ve becerilerinin tanıtılması. Ön hazırlık gerekmiyor. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yeni medya ve sosyal medyanın kısa tarihi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Küresel dijital medya raporları Digital 2020: Global Overview Report (We Are Social and Hootsuite) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gazetecilikte yeni iş modelleri. Reuters Institute Digital News Report 2020. Nic Newman with Richard Fletcher, Anne Schulz, Simge Andı, and Rasmus Kleis Nielsen Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kitle kaynak fonlaması ve iş modelleri Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Dijital hikaye anlatımı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Transmedya hikaye anlatımı ve iş modelleri Pratten, R. (2011). Getting started in transmedia storytelling. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dijital medyada içerik yönetimi - Müşteri yolculuğu ve müşteri profili (persona) belirleme Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Arama motoru optimizasyonu (SEO) I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Arama motoru optimizasyonu (SEO) II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Arama motoru pazarlaması (SEM) I Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Arama motoru pazarlaması (SEM) II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi I Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Öğrenci projelerinin sunumu ve değerlendirmesi II Sunum Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.07.2024 12:35