GZS426 SİYASAL İLETİŞİM

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS426
Ad SİYASAL İLETİŞİM
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Siyaset, propaganda ve siyasal iletişim arasındaki bağlantıyı genel seçim örnekleri üzerinden irdeleyen derste, Türkiye'den ve dünyadan örneklerle bir seçimin, lider profilinin, dönemin toplumsal ve ekonomik koşullarının kampanyalardaki yansımalarını aktarmak amaçlanmaktadır. Öte yandan seçim, lider ve seçmen tercihi kavramlarına siyasal iletişim ve söylem açısından bakabilmek de dersin amaçları arasındadır.

Dersin İçeriği

Siyasal iletişim, propaganda ve etik kavramlarını içeren ders, tüm bunlara yönelik yöntem ve teknikler de anlatılarak, bütün örnekleriyle Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamını kapsamaktadır. Genel seçimler, seçim kampanyaları, lider imajı ve ilgili dönemlerin koşulları da dersin kapsamı içerisindedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.

Notlar

Necati Özkan, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 2004, İstanbul: MediaCat Oya Tokgöz, Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim, 2010, Ankara: İmge Kitabevi Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, 2008, Ankara: İmge Kitabevi Abdullah Özkan, Siyasal İletişim, 2004, İstanbul: Nesil Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Siyasal iletişim, propaganda ve etik kavramlarıyla ilgili bilgi sahibidir.
ÖÇ02 Siyasal iletişimde kullanılan yöntem ve tekniklere dair bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Seçim kampanyalarında kullanılan dil, imaj ve görseller ile siyasal iletişim teknikleri arasındaki bağlantıyı değerlendirme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Seçmen tercihini etkileyen faktörler ile siyasal iletişim arasındaki bağlantıyı değerlendirme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Lider imajı, söylem ve seçim kampanyalarına ilişkin edindiği bilgileri, ödevi kapsamında uygulama alanı bulur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Siyasal iletişim, propaganda, etik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Parlementoların ortaya çıkışı, lider ve seçmen kavramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkiye'nin çok partili siyasal yaşamı ve ilk seçimleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
5 DP ve CHP'den seçim kampanyası örnekleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
6 60'lı yıllardan 12 Eylül'e Türkiye'nin seçim kampanyaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 1990'larda seçim kampanyaları ve dönemin koşulları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
8 Ara Sınav Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir seçim kampanyası nasıl hazırlanır Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay
10 Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
12 Öğrenci uygulamaları üzerinden örnekler III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Dünyadan örneklerle seçim kampanyaları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 2000'li yıllarda seçimler ve siyasal iletişim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 112
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,48
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.07.2024 11:30