GZT406 MEZUNİYET PROJESİ II

7 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZT406
Ad MEZUNİYET PROJESİ II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Kenan ATEŞGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FİLİZ YILDIZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEVDA ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Serkan BULUT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı öğrencilerin dönem sonunda özel haber, röportaj ya da gezi yazısı olmak üzere 5 adet gazete yazı türü üretmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği, gazete yazı türlerinin üretim süreçlerine ilişkin kuramsal bilgilerin yanı sıra öğrencilerin ders kapsamında bireysel olarak; özel haber, röportaj ya da gezi yazısı türünde toplam 5 adet gazete içeriği üretmesini sağlayacak yönlendirmeler ve eleştirel değerlendirmelerden oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Aslan, K. (2004).Haber Nasıl Okunur?. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. M.Ayşe İnal, Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, 1996.Temel Gazetecilik, Oya Tokgöz, Ankara: İmge Kitabevi, 2000. Alemdar, K. ve Uzun, R. (2019). Herkes için Gazetecilik. Ankara:Siyasal Kitabevi. Anonim (2018). Muhabir, Habercinin Temel Kitabı. Anonim, Ankara: Anadolu Ajansı Yayınları

Notlar

Gazeteler ve dergiler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haber değeri taşıyan konuları sıralar
ÖÇ02 Özel haber üretim süreçlerini kavrar
ÖÇ03 Söyleşi ve röportaj tekniklerini kavrar
ÖÇ04 Haber kaynakları ile iletişim kurar
ÖÇ05 Özel haber, röportaj ve gezi yazısı üretim süreçlerini deneyimler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, kurallar, kaynaklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mezuniyet projesinin amacı ve kapsamı Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Katılımcıların gruplandırılması Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Gazete ve dergi yazı türleri Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 İnternete özgü habercilik pratikleri Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Proje önerilerinin alınması Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Proje önerilerinin değerlendirilmesi Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Proje Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 1 Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 2 Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 3 Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
12 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 4 Proje Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım
13 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 5 Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje taslaklarının incelenmesi ve öğrencilerle görüşme 6 Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Projelerin sunumu ve değerlendirme Proje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 48 48
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 178
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,12
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.06.2024 08:08