UTD101 Türk Dili I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD101
Ad Türk Dili I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aişe SEZİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CENGİZ VELİ KURMUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özelliklerini, yazı ve yazılı anlatım ile ilgili kavramları öğretmek ve yazıda planlamayı uygulamalarla geliştirmek, yazılı anlatım tarzları ve türlerini kavratmak. Türkçeyi etkili ve doğru biçimde kullanma alışkanlığı kazandırmak.

Dersin İçeriği

Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

dersi veren öğretim elemanının belirlediği kaynaklar

Notlar

dersi veren öğretim elemanının belirlediği kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerini özelliklerini edinme ve bu özellikleri yapılacak çalışmalara aktarma;
ÖÇ02 Türkçenin dil olarak yapısını ve genel özelliklerini öğrenme ve dili kullanırken bunları davranış haline dönüştürme;
ÖÇ03 Dilin ve edebiyatın eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılmasını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma.;
ÖÇ04 Yazılı anlatımında Türkçeyi kurallarına uygun bir şekilde kullanma.;
ÖÇ05 Duygu, düşünce ve izlenimlerini yazılı olarak ifade etme.;
ÖÇ06 Farklı türlerde planlı yazılar oluşturma;
ÖÇ07 Yazım kurallarını kavrayarak uygulama.;
ÖÇ08 Bir metindeki yazım yanlışlarını bularak düzeltme.;
ÖÇ09 Farklı türde yazılmış yazıların özelliklerini bilme;
ÖÇ10 Türkçenin yazılı anlatım alanlarında nasıl kullanılacağını öğrenme;


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri gerekli kaynakların edinilmesi için ön duyuru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yazı dili, özellikleri, yazım ve noktalamanın yazılı anlatımdaki önemi konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve giriş paragrafı oluşturma konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve gelişme paragrafları oluşturma. konunun devamı konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Paragraf türleri (giriş, gelişme, sonuç paragrafları) ve sonuç paragrafları oluşturma. Konunun devamı part üç konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) ve kullanımı konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma, öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma vb. uygulamaları) ve kullanımı. konunun devamı sınava ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç bölümleri) ve metinlerin yapısal analizi konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) ve yazılı anlatımda uygulanması konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık) ve yazılı anlatımda uygulanması. Konunun devamı konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Metin oluşturma süreçleri (taslak oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma) ve uygulamaları konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Betimleyici ve öyküleyici metin yazma uygulamaları konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma uygulamaları konuyla ilgili ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Tartışmacı ve ikna edici metin yazma uygulamaları sınava öz hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 07:34