Genel Bilgi
Kod | STA1729 |
Ad | Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Yaklaşımları 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
"Disiplinlerarası Sanat Pratikleri" yüksek lisans dersinin amacı, farklı sanat disiplinlerini bir araya getirerek öğrencilere yaratıcı ve yenilikçi bir perspektif sunmaktır. Öğrencilerin kendi sanatsal kimliklerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine olanak sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Disiplinlerarası işbirliği ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Farklı sanat disiplinlerinin birbiriyle etkileşimini ve entegrasyonunu incelemek. Yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi ile disiplinlerarası sanatsal pratikler yapma Öğrencilerin kendi sanatsal ifadelerini genişletmeleri için yeni perspektifler sunma. Toplumsal ve kültürel konuları ele alarak sanatın toplum üzerindeki etkisini anlamak ve tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Higgins, H. (2002). Fluxus Experience, New Jersey, University of California Press Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi, Rıfat ŞAHİNER, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2015.
Notlar
Suzanne Ostersmith (Author), Kathleen Jeffs (Author)2022. Interdisciplinary Arts: Integrating Dance, Theatre, and Visual Arts Paperback Dr. Birgül Alıcı, Doç. Dr. Nazan Oskay. 2023. Sanat Ve İletişim Araştırmaları 1LİTERATÜRK ACADEMİA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplinlerarasılık kavramı uzerinden sanata ve ürüne yaklaşır. |
ÖÇ02 | Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgilidir. |
ÖÇ03 | Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını anlar. |
ÖÇ04 | Üretim pratiklerindeki gelişim ve değişimleri kavrar. |
ÖÇ05 | Çağdaş sanat pratiklerini diğer disiplinlerle bağ kurarak, özgün eserler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar: Disiplinlerarası Sanatın Tanımı ve Önemi, Sanat ve Tasarım Disiplinlerinin Kesişimi ve Etkileşimi | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
2 | Sanatta Temsiliyet, farklı disiplinlerinden örneklerle açıklama, eleştiri ve analiz. , Sanat Kuramları | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sanat ve Tasarım Üretimleri ve Mekan ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sanat ve Tasarımın Teknolojiyle Entegrasyonu | literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Sanatsal Üretimde Kinetik Yaklaşımlar | Konu İle ilgili görsel ve yazınsal kaynaklar taranmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Doğa ve Sanatın Etkileşimi: Sanatın Doğayla Bütünleştiği Projelerin İncelenmesi | Konu hakkında görsel ve yazınsal kaynaklar taranmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Seramik - Resim İlişkisi / Müzik - Tekstil - İç Mimari İlişkisi / Tekstil - Fotoğraf İlişkisi / Tekstil - Heykel İlişkisi vs. | literatür taraması yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Öğrencilerin sanatsal üretimlerinin diğer plastik sanatlarla etkileşimli disiplinlerarası tasarımları ile ilgili proje hazırlıkları ve manifestolarının tartışılması. | Konu hakkında görsel ve yazınsal kaynaklar taranmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
10 | Edebiyat ve Görsel Sanatların Etkileşimi: Edebiyatın Görsel Sanatlara Etkisi, Sanatçıların Edebiyatı Görsel Bir Dile Dönüştürmesi, Kitap Tasarımı ve Görsel Hikaye Anlatımı / Projesi: Öğrencilere bir edebi eserden yola çıkarak görsel bir yorum oluşturma görevi verilecek. Uygulama eskizlerinin oluşturulması. | Bireysel projelere yönelik deneysel yaklaşımlar tamamlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Görsel Sanatların Performans Sanatlarıyla Etkileşimi: Sergiler ve Performans Sanatları Etkinliklerinin İncelenmesi | Literatür taraması yapılmalı ve güncel sergilerin izlenmeli | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması | Bireysel Sanatsal pratikleri üzerine sunum hazırlanmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Disiplinler Arası Sunum ve Sergileme Formatlarının Oluşturulması | Literatür taraması yapılmalı ve güncel sergilerin izlenmeli | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
14 | Disiplinlerarası, Multidisiplinler ve İnterdisipliner yaklaşımlar üzerine tartışma | Literatür taraması yapılmalı ve güncel sergilerin izlenmeli | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Disiplinlerarası Sunum ve Sergileme Biçimleri üretme | Disiplinlerarası Sergileme Biçimleri için ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |