Genel Bilgi
Kod | STA1726 |
Ad | Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Yaklaşımları 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU |
Dersin Amacı / Hedefi
"Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Pratikleri" yüksek lisans dersinin amacı, disiplinlerarası sanat uygulamalarını ve bunların çağdaş sanatsal bağlamlardaki etkilerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Disipliner bakış açılarını birbirine bağlamayı amaçlamakta ve potansiyel olarak benzer bir disiplinin perspektifinden hareketle var olan birikmiş bilginin denenmesine olanak sağlamaktır. Biçimsel ve düşünsel açıdan sınırsız bir özgürlük alanı ile öğrencinin merkeze alındığı disiplinlerarası sanat ve tasarım atölyesi, üretilen eserlerinin var oldukları çağı yakalamasını amaçlar.
Dersin İçeriği
Disiplinlerarası işbirliği ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Farklı sanat disiplinlerinin birbiriyle etkileşimini ve entegrasyonunu incelemek. Yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi ile disiplinlerarası sanatsal pratikler yapma Öğrencilerin kendi sanatsal ifadelerini genişletmeleri için yeni perspektifler sunma. Toplumsal ve kültürel konuları ele alarak sanatın toplum üzerindeki etkisini anlamak ve tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sanatta Postmodern Kırılmalar, Rıfat ŞAHİNER, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2013 Rush, Michael, New Media in Late 20th Century Art, Thames and Hudson, 1999.
Notlar
Goldberg, Roselle, Performance Art, Thames and Hudson, 1979. Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi, Rıfat ŞAHİNER, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında düşünme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Üretim pratiklerindeki değişimleri kavrar |
ÖÇ03 | Disiplinlerarası bir yaklaşımla özgün eserler üretir. |
ÖÇ04 | Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ05 | Güncel sanat içinde yenilikçi sanatsal üretimleri değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar: Disiplinlerarası Sanatın Tanımı ve Önemi, Sanat ve Tasarım Disiplinlerinin Kesişimi ve Etkileşimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Disiplinlerarası Sanatın Kökenleri ve Düşünsel Gelişimi... Sanat ve Tasarımın İşbirliği Alanları ve Organları İçindeki Disiplinlerarası İlişkiler.Disiplin Çerçeveleri Ve Yöntemleri Arasındaki Benzerlikler Ve Farklılıklar | Literatür tarama ve güncel sergilerin takibi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimleri ve Mekan ilişkisi | Literatür tarama ve güncel sergilerin takibi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Seramik - Resim İlişkisi / İçmimarlık - Tekstil - Müzik İlişkisi / Tekstil - Fotoğraf İlişkisi / Mekan - Tekstil - İlişkisi / Heykel - Mekan İlişkisi vs. | Güncel sergilerin takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
5 | Görsel Kültürde Disiplinlerarası Etkileşimler, Sosyolojik ve Felsefi Bağlamlar Açısından Günümüz Sanatında Temsil Sorunu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Fluxus: John Cage, Deneysel Müzik, E.A.T, Fluxus ve Joseph Beuys | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Çağdaş Fotoğraf ve Disiplinlerarası Eğilimler | Güncel sanat üretimlerinden örneklerle sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Doğa ve Sanatın Etkileşimi: Sanatın Doğayla Bütünleştiği Projelerin İncelenmesi | Güncel sanat üretimlerinden örneklerle sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | Öğrencilerin sanatsal üretimlerinin diğer plastik sanatlarla etkileşimli disiplinlerarası tasarımları ile ilgili proje hazırlıkları ve manifestolarının tartışılması. | Manifesto taslak metin hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Yapay Zeka ve Sanat, Posthumanizm, Cyborg, Robot Sanatı | Konu ile ilgili olarak güncel sanat hareketlerine yansımaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Görsel Sanatların İşitsel Sanatlarla, hacimsel Sanatlarla Etkileşimi: | Konu ile ilgili olarak güncel sanat hareketlerine yansımaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması | Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
14 | Disiplinler Arası Sunum ve Sergileme Formatlarının Oluşturulması | Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
15 | Disiplinlerarası Sunum ve Sergileme Biçimleri üretme. Sergi Açılışı | Projelerin Sergi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |