STA1726 Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Yaklaşımları 2

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1726
Ad Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Yaklaşımları 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU


Dersin Amacı / Hedefi

"Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Pratikleri" yüksek lisans dersinin amacı, disiplinlerarası sanat uygulamalarını ve bunların çağdaş sanatsal bağlamlardaki etkilerini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Disipliner bakış açılarını birbirine bağlamayı amaçlamakta ve potansiyel olarak benzer bir disiplinin perspektifinden hareketle var olan birikmiş bilginin denenmesine olanak sağlamaktır. Biçimsel ve düşünsel açıdan sınırsız bir özgürlük alanı ile öğrencinin merkeze alındığı disiplinlerarası sanat ve tasarım atölyesi, üretilen eserlerinin var oldukları çağı yakalamasını amaçlar.

Dersin İçeriği

Disiplinlerarası işbirliği ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Farklı sanat disiplinlerinin birbiriyle etkileşimini ve entegrasyonunu incelemek. Yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi ile disiplinlerarası sanatsal pratikler yapma Öğrencilerin kendi sanatsal ifadelerini genişletmeleri için yeni perspektifler sunma. Toplumsal ve kültürel konuları ele alarak sanatın toplum üzerindeki etkisini anlamak ve tartışmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Sanatta Postmodern Kırılmalar, Rıfat ŞAHİNER, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2013 Rush, Michael, New Media in Late 20th Century Art, Thames and Hudson, 1999.

Notlar

Goldberg, Roselle, Performance Art, Thames and Hudson, 1979. Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi, Rıfat ŞAHİNER, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2015.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında düşünme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Üretim pratiklerindeki değişimleri kavrar
ÖÇ03 Disiplinlerarası bir yaklaşımla özgün eserler üretir.
ÖÇ04 Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ05 Güncel sanat içinde yenilikçi sanatsal üretimleri değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 2
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve Temel Kavramlar: Disiplinlerarası Sanatın Tanımı ve Önemi, Sanat ve Tasarım Disiplinlerinin Kesişimi ve Etkileşimi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Disiplinlerarası Sanatın Kökenleri ve Düşünsel Gelişimi... Sanat ve Tasarımın İşbirliği Alanları ve Organları İçindeki Disiplinlerarası İlişkiler.Disiplin Çerçeveleri Ve Yöntemleri Arasındaki Benzerlikler Ve Farklılıklar Literatür tarama ve güncel sergilerin takibi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimleri ve Mekan ilişkisi Literatür tarama ve güncel sergilerin takibi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
4 Seramik - Resim İlişkisi / İçmimarlık - Tekstil - Müzik İlişkisi / Tekstil - Fotoğraf İlişkisi / Mekan - Tekstil - İlişkisi / Heykel - Mekan İlişkisi vs. Güncel sergilerin takibi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
5 Görsel Kültürde Disiplinlerarası Etkileşimler, Sosyolojik ve Felsefi Bağlamlar Açısından Günümüz Sanatında Temsil Sorunu Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Fluxus: John Cage, Deneysel Müzik, E.A.T, Fluxus ve Joseph Beuys Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Çağdaş Fotoğraf ve Disiplinlerarası Eğilimler Güncel sanat üretimlerinden örneklerle sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Doğa ve Sanatın Etkileşimi: Sanatın Doğayla Bütünleştiği Projelerin İncelenmesi Güncel sanat üretimlerinden örneklerle sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
10 Öğrencilerin sanatsal üretimlerinin diğer plastik sanatlarla etkileşimli disiplinlerarası tasarımları ile ilgili proje hazırlıkları ve manifestolarının tartışılması. Manifesto taslak metin hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
11 Yapay Zeka ve Sanat, Posthumanizm, Cyborg, Robot Sanatı Konu ile ilgili olarak güncel sanat hareketlerine yansımaların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap
12 Görsel Sanatların İşitsel Sanatlarla, hacimsel Sanatlarla Etkileşimi: Konu ile ilgili olarak güncel sanat hareketlerine yansımaların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme
14 Disiplinler Arası Sunum ve Sergileme Formatlarının Oluşturulması Öğrencilerin Disiplinlerarası Sanat ve Tasarım Üretimlerinin detaylarının tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Disiplinlerarası Sunum ve Sergileme Biçimleri üretme. Sergi Açılışı Projelerin Sergi hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 147
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,88
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:31