STA1700 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1700
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİMET KESER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, öğrencinin tez konusunu ve araştırma yöntemini belirlemesi, konuya uygun araştırma yapması, bulgularını değerlendirmesi, tezini yazması ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunması için gerekli kazanımları sağlaması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Bu derste akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler açıklanacak, tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler anlatılacaktır

Dersin Ön Koşulu

Öğrencinin bu dersi alabilmesi için sorumlu olduğu derslerini başarıyla tamamlamış olması gerekiyor.

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.

Notlar

Bilimsel dergi ve makaleler, tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları bilir.
ÖÇ02 Sanat-Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütür
ÖÇ03 Eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygular.
ÖÇ04 Kaynaklara ulaşabilir, tarayabilir, kaynaklardan alıntı yapabilir.
ÖÇ05 Akademik etikle ilgili ilkeleri bilir ve uygular
ÖÇ06 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar.
ÖÇ07 Bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunabilir ve tartışabilir; Tez önerisi hazırlar.
ÖÇ08 Tez çalışmasını etik ve bilimsel ölçütlere uygun olarak tamamlar ve savunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tez İçerik Çalışması 1 Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tez İçerik Çalışması 2 Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Tez İçerik Çalışması 3 Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Tez çalışmasının probleminin belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Tez çalışmasına örnek oluşturacak okumalar Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Problem bağlamında benzer çalışmaların incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Problem, alt problemler, hipotez ve sayıltıları yazma. 1 Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Problem , alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma. 2 Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırmaya uygun yöntemleri / ölçme aracını belirleme. Veri girişini yapma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Veri oluşturma 1 Uygulama çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Veri oluşturma 2 Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Araştırma raporunun yazımı 1 Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Araştırma raporunun yazımı. 2 Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünün yazımı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezin tamamlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezin sunumu Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 40 560
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02