Genel Bilgi
Kod | STA1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NİMET KESER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencinin tez konusunu ve araştırma yöntemini belirlemesi, konuya uygun araştırma yapması, bulgularını değerlendirmesi, tezini yazması ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunması için gerekli kazanımları sağlaması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu derste akademik tez yazma ile ilgili biçimsel ve içeriksel ilkeler açıklanacak, tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler anlatılacaktır
Dersin Ön Koşulu
Öğrencinin bu dersi alabilmesi için sorumlu olduğu derslerini başarıyla tamamlamış olması gerekiyor.
Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.
Notlar
Bilimsel dergi ve makaleler, tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazımı ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları bilir. |
ÖÇ02 | Sanat-Bilimsel bir araştırmayı planlar ve yürütür |
ÖÇ03 | Eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygular. |
ÖÇ04 | Kaynaklara ulaşabilir, tarayabilir, kaynaklardan alıntı yapabilir. |
ÖÇ05 | Akademik etikle ilgili ilkeleri bilir ve uygular |
ÖÇ06 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ07 | Bulgularını sözlü ve yazılı olarak sunabilir ve tartışabilir; Tez önerisi hazırlar. |
ÖÇ08 | Tez çalışmasını etik ve bilimsel ölçütlere uygun olarak tamamlar ve savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Ders İçeriğinin Açıklanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tez İçerik Çalışması 1 | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tez İçerik Çalışması 2 | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Tez İçerik Çalışması 3 | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Tez çalışmasının probleminin belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Tez çalışmasına örnek oluşturacak okumalar | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Problem bağlamında benzer çalışmaların incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Problem, alt problemler, hipotez ve sayıltıları yazma. 1 | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Problem , alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma. 2 | Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırmaya uygun yöntemleri / ölçme aracını belirleme. | Veri girişini yapma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Veri oluşturma 1 | Uygulama çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Veri oluşturma 2 | Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Araştırma raporunun yazımı 1 | Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma raporunun yazımı. 2 | Araştırmanın sonuç ve öneriler bölümünün yazımı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin tamamlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tezin sunumu | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 40 | 560 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |