Genel Bilgi
Kod | STA1714 |
Ad | Grafik Tasarım ve Kavramsal Sanat II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarımdaki tarihsel ve güncel örnekler kavramsal sanatın görüntüden kavrama kayan düzlemi ışığında değerlendirilir. Öğrenciler bu çerçeve içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden akademik bir yayın oluşturma kazanımını elde eder.
Dersin İçeriği
Bu derste 1960 sonrası sanatta giderek yoğunlaşan kavramsal yaklaşımların grafik tasarımla ilişkisi araştırılır ve tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
-Ön koşul yoktur
Kaynaklar
stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book
Notlar
--Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | grafik tasarımın plastik sanatlarla ilişkisini çözümler |
ÖÇ02 | Grafik tasarım tarihindeki alternatif yaklaşımları öğrenir |
ÖÇ03 | Kavramsal düşüncesini geliştirir |
ÖÇ04 | Farklı sunum tekniklerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grafik tasarım ve kavramsal sanat ilişkisi çerçevesinde örnek incelemeleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grafik tasarım ve kavramsal sanat ilişkisi çerçevesinde örnek incelemeleri 1 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Grafik tasarım ve kavramsal sanat ilişkisi çerçevesinde örnek incelemeleri ve araştırma konusunun seçimi | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Grafik tasarım ve kavramsal sanat ilişkisi çerçevesinde örnek incelemeleri ve araştırma konusunun netleştirilmesi | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Araştırma konusu üzerine kaynak taraması | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Araştırma konusu üzerine kaynakların ir araya getirilmesi | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Araştırma konusu üzerine ilk taslak | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma ve görüşme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Araştırma taslağının değerlendirilmesi | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Araştırmada derinleşme | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Araştırmada derinleşme 2 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Araştırmada derinleşme 3 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Araştırma okuması | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Araştırmanın formatlandırılması | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Araştırmanın tamamlanması | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |