STA1716 Mimaride Tipografik Uygulamalar II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1716
Ad Mimaride Tipografik Uygulamalar II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı / Hedefi

Bir makale ya da uygulama projesine evrilen araştırma süreci somut bir projenin hayata geçirilmesiyle noktalanır.

Dersin İçeriği

Mimari ile yazı tasarımı arasındaki ilişkilerin incelendiği bu dersin teorik altyapısını tipografinin tarihi, yazı karakterlerinin anatomik özellikleri, yazının üç boyutlu kullanımı oluşturmaktadır. Tipografik elemanların iç ve dış mekanlarda sanatsal ifade veya bilgilendirme amacıyla kullanıldığı örnekler incelenir. Yaratıcı uygulamaların incelenmesine eş zamanlı olarak öğrenci kendi proje önerisini seçme noktasında ilerler.

Dersin Ön Koşulu

-Ön koşul yoktur

Kaynaklar

stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Disiplinlerarası düşünce geliştirir
ÖÇ02 3 Boyutlu düşünme yeteneklerini geliştirir
ÖÇ03 Grafik tasarımda tipografinin yerini öğrenir
ÖÇ04 3 boyutlu tipografik uygulamaları inceler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem değerlendirmesi Görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 3 boyutlu tipografide uygulama ya da araştırma konusunun seçimi Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Proje kuramsal yapısının oluşturulması Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Proje kuramsal yapısının oluşturulması 2 Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Proje eskizleri Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje eskizleri 2 Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje eskizleri 3 Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Araştırma ve görüşme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Projeyi geliştirme Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Projeyi geliştirme 2 Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Projeyi geliştirme 3 Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 İlk maketler Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Maketlerin olgunlaştırılması Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje uygulamasının sunumu Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Proje uygulamasının sunumu 2 Araştırma ve görüşme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma ve görüşme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma ve görüşme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 05:02