Genel Bilgi
Kod | STA785 |
Ad | Dijital Sanat Uygulamaları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SONER TİRE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital tekniklerin çağdaş sanat ve sanatçılara sağladığı çeşitli olanakları tanımak; plastik sanatlarda bu olanakları kullanarak bireyin kendini sanatsal olarak ifade edebileceği yeni sanat ürünleri tasarlamak ve uygulamak.
Dersin İçeriği
Bu derste dijital tekniklerin çağdaş sanat ve sanatçılara sağladığı çeşitli olanaklar örneklerle tartışılmaktadır; plastik sanatlarda dijital teknikler kullanarak bireyin kendini sanatsal olarak ifade edebileceği yeni sanat ürünleri tasarlanmakta ve uygulama çalışmaları yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Avcı Tuğal, S. (2018). Oluşum sürecinde dijital sanat, İstanbul: Hayalperest Yayınevi.Antmen, A. (2008). 20. yüzyıl Batı sanatında akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.Shanken, E. A. (2012). Sanat ve elektronik medya, İstanbul: Akbank Yayınları. Wands, B. (2006). Dijital çağın sanatı, İstanbul: Akbank Yayınları.
Notlar
Dersin diğer kaynakları bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknoloji ve sanat arasındaki karşılıklı ilişkiyi sanat tarihi,sanat akımları ve sanat ürünleri ile açıklar. |
ÖÇ02 | 1960 sonrası sanat akımlarını tanır. |
ÖÇ03 | Dijital teknoloji ile üretilen sanat ürünlerini tanır. |
ÖÇ04 | Dijital teknolojiyi kullanarak sanat ürünleri ortaya koyar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Teknoloji Kavramlarına Giriş | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Modern Sanat ve Yeni Eğilimler. | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Modern Sanat ve Yeni Eğilimler-Kavramsal Sanat | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Modern Sanat ve Yeni Eğilimler-Happening-Performans Sanatı | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Modern Sanat ve Yeni Eğilimler-Art Povera- Land Art | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Sanatta Dijital İmgeler | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Dijital Sanat Ürünü ve Teknoloji | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Anlatım, gözlem, tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dijital Yöntemler ve Ürün Tasarımı: Teknikler | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Dijital Yöntemler ve Ürün Tasarımı: Kavramlar | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları: Tasarım Programları | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları: Tasarım | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamalar:, Dijital Kolaj | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dijital Yöntemler ve Ürün Uygulamaları-Proje | Anlatım, gözlem, tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, gözlem, tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, gözlem, tartışma. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |