Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ASLICAN DEĞERLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin temel sözcük dağarcığı ve dil bilgisinin yanında bunlar aracılığı ile akademik amaçlı okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Evolve Öğrenci Kitabı ve Çalışma Kitabı, Evolve Itools
Notlar
Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Can understand the main points of a text related to everyday life |
ÖÇ02 | Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personel and family information) |
ÖÇ03 | Can deal with situations in an area where the landuage is spoken |
ÖÇ04 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtabilir. |
ÖÇ05 | Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili iletişim kurabilir. |
ÖÇ06 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurabilir. |
ÖÇ07 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. |
ÖÇ08 | Temel düzeyde kendini anlatan paragraf yazabilir. |
ÖÇ09 | Çeşitli konularda kısa ve basit paragraflar yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Possessive (s) and adjectives-present simple-describing a special/typical day | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Talking about a holiday- a, an, any, some | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Talking about possessions-have/has got | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Talking about sports you like/hate-verb ing | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Asking for information in a shop- there is /are a, an, any, some | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Adverbs of frequency-class survey on weekend activities | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Making requests-ordering food and drinks in a cafe-can for ability | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Past simple of be and regular verbs-discussion what you did last week | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Past simple irregular verbs | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Interviewing your partner and writing an article | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | General review | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |