Genel Bilgi
Kod | FEL1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CAHİT ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SADIK EROL ER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusuna ilişkin çalışmaların gerçekleştirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu alması gereken dersleri alıyor olmak.
Kaynaklar
Konuya özel kaynaklar
Notlar
Konuya özel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzmanlık alanlarıyla ilgili temel ve ileri düzey bilgileri sistematik bir şekilde öğrenerek derinlemesine bilgi sahibi olabilir. |
ÖÇ02 | Alanlarındaki güncel literatürü takip etme, analiz etme ve değerlendirme becerisi geliştirebilir. |
ÖÇ03 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan araştırma problemlerini tanımlayabilecek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilir. |
ÖÇ04 | Teorik bilgileri uygulamalı süreçlerle birleştirerek uzmanlık alanlarında yenilikçi sonuçlar elde edebilir. |
ÖÇ05 | Uzmanlık alanlarına dair karmaşık bilgileri analiz ederek bunları sistematik ve mantıksal bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
ÖÇ06 | Uzmanlık alanlarına uygun araştırma yöntemlerini seçme, geliştirme ve uygulama becerisi kazanabilirler. |
ÖÇ07 | Alanlarındaki bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirerek özgün akademik katkılar sunabilir. |
ÖÇ08 | Alanlarında proje tasarımı, yönetimi ve değerlendirmesi süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. |
ÖÇ09 | Uzmanlık alanlarına ilişkin araştırma ve uygulama süreçlerinde bilimsel etik ilkelerine uygun davranmayı öğrenerek bu konuda farkındalık geliştirebilir. |
ÖÇ10 | Uzmanlık alanlarında sürekli öğrenme ve kendini geliştirme bilinci kazanarak mesleki ve akademik ilerleme sağlayacak beceriler edinebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.1 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | 2. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.2 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | 3. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.3 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | 4. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.4 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | 5. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.5 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | 6. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.6 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | 7. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.7 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 9. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.9 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | 10. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.10 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | 11. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.11 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | 12. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.12 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | 13. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.13 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | 14. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.14 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | 15. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.15 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yıl sonu değerlendirmesi | Ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yıl sonu değerlendirmesi devam | Ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |