FEL1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CAHİT ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SADIK EROL ER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusuna ilişkin çalışmaların gerçekleştirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu alması gereken dersleri alıyor olmak.

Kaynaklar

Konuya özel kaynaklar

Notlar

Konuya özel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uzmanlık alanlarıyla ilgili temel ve ileri düzey bilgileri sistematik bir şekilde öğrenerek derinlemesine bilgi sahibi olabilir.
ÖÇ02 Alanlarındaki güncel literatürü takip etme, analiz etme ve değerlendirme becerisi geliştirebilir.
ÖÇ03 Uzmanlık alanlarında karşılaşılan araştırma problemlerini tanımlayabilecek ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirebilir.
ÖÇ04 Teorik bilgileri uygulamalı süreçlerle birleştirerek uzmanlık alanlarında yenilikçi sonuçlar elde edebilir.
ÖÇ05 Uzmanlık alanlarına dair karmaşık bilgileri analiz ederek bunları sistematik ve mantıksal bir yaklaşımla değerlendirebilir.
ÖÇ06 Uzmanlık alanlarına uygun araştırma yöntemlerini seçme, geliştirme ve uygulama becerisi kazanabilirler.
ÖÇ07 Alanlarındaki bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirerek özgün akademik katkılar sunabilir.
ÖÇ08 Alanlarında proje tasarımı, yönetimi ve değerlendirmesi süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.
ÖÇ09 Uzmanlık alanlarına ilişkin araştırma ve uygulama süreçlerinde bilimsel etik ilkelerine uygun davranmayı öğrenerek bu konuda farkındalık geliştirebilir.
ÖÇ10 Uzmanlık alanlarında sürekli öğrenme ve kendini geliştirme bilinci kazanarak mesleki ve akademik ilerleme sağlayacak beceriler edinebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.1 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 2. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.2 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 3. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.3 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 4. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.4 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 5. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.5 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 6. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.6 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 7. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.7 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 9. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.9 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 10. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.10 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 11. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.11 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 12. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.12 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 13. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.13 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 14. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.14 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 15. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.15 Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yıl sonu değerlendirmesi Ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yıl sonu değerlendirmesi devam Ön hazırlığa gerek yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:28