FELS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CAHİT ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SADIK EROL ER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin alanla ilgili seçtikleri bir konuda ayrıntılı araştırma yapıp çalışmalarını bölüm hocalarına ve öğrencilerine sunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin tez önerisini hazırlamasına katkı sağlamak amacıyla tez danışmanı öğrenciye, çalışmayı düşündüğü konu ile ilgili bir literatür taraması veya bir araştırma çalışması yaptırarak bir rapor hazırlamasını ve sunmasını ister.

Dersin Ön Koşulu

Dönem derslerini almış olmak.

Kaynaklar

Kişinin ilgili çalışma konusuna özel kaynaklar

Notlar

Kişinin ilgili çalışma konusuna özel makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli bir konuda etkili ve akademik bir sunum hazırlama yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Bir araştırma alanındaki temel sorunları ve tartışma konularını tanımlayabilir.
ÖÇ03 İlgili literatürü sistematik bir şekilde analiz ederek eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir.
ÖÇ04 Akademik bir ortamda fikirlerini açık, yapıcı ve akademik bir şekilde tartışabilir.
ÖÇ05 Araştırma sonuçlarını net ve anlaşılır bir şekilde sözlü ve görsel araçlarla ifade edebilir.
ÖÇ06 Grup çalışmaları ve akademik işbirliği süreçlerini deneyimleyerek bu becerilerini geliştirebilir.
ÖÇ07 Kendi araştırma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olabilir ve bu konuda özgün bir bakış açısı geliştirebilir.
ÖÇ08 Diğerlerinin çalışmalarını eleştirel bir şekilde değerlendirme ve kendi çalışmalarını geliştirmek için geri bildirim alma konusunda yetkinlik kazanabilir.
ÖÇ09 Seminer hazırlığı ve sunumu süreçlerinde etkili zaman yönetimi ve organizasyon becerileri geliştirebilir.
ÖÇ10 Akademik sunum ve yazım süreçlerinde etik kurallara uygun hareket etmeyi öğrenerek bu konularda farkındalık kazanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Kaynak taraması yapma Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Kaynaklara ulaşma ve inceleme Kaynakları önceden inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.1 Kaynakları çözümleme.1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesini sürüdürmek.2 Yeni kaynakları çözümleme.2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.3 Kaynakları çözümlemeye devam. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.2 Bilgileri önceden bir araya getirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Şimdiye kadar yapılan çalışmaları sunmak Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Değerlendirmeler sonucu yeni kaynaklar araştırma.5 Yeni kaynaklar araştırmak.1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Yeni kaynaklara ulaşma ve inceleme.6 Yeni kaynakları incelemek.2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesi Son kaynakların çözümlenmesi.1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesini sürdürme.2 Son kaynakların çözümlenmesine devam. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.1 Elde ettiği bilgileri bir araya getirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesini sürdürme.2 Elde ettiği bilgileri bir araya getirmeye devam. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Ensititü yazım kurallarına göre seminer konusunun raporlaştırılması Raporlaştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması.1 Raporun sunumuna ve savunmasına hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Genel değerlendirme Raporun sunumu ve savunma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:18