Genel Bilgi
Kod | FELS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CAHİT ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SADIK EROL ER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı yüksek lisans öğrencilerinin alanla ilgili seçtikleri bir konuda ayrıntılı araştırma yapıp çalışmalarını bölüm hocalarına ve öğrencilerine sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin tez önerisini hazırlamasına katkı sağlamak amacıyla tez danışmanı öğrenciye, çalışmayı düşündüğü konu ile ilgili bir literatür taraması veya bir araştırma çalışması yaptırarak bir rapor hazırlamasını ve sunmasını ister.
Dersin Ön Koşulu
Dönem derslerini almış olmak.
Kaynaklar
Kişinin ilgili çalışma konusuna özel kaynaklar
Notlar
Kişinin ilgili çalışma konusuna özel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konuda etkili ve akademik bir sunum hazırlama yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Bir araştırma alanındaki temel sorunları ve tartışma konularını tanımlayabilir. |
ÖÇ03 | İlgili literatürü sistematik bir şekilde analiz ederek eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir. |
ÖÇ04 | Akademik bir ortamda fikirlerini açık, yapıcı ve akademik bir şekilde tartışabilir. |
ÖÇ05 | Araştırma sonuçlarını net ve anlaşılır bir şekilde sözlü ve görsel araçlarla ifade edebilir. |
ÖÇ06 | Grup çalışmaları ve akademik işbirliği süreçlerini deneyimleyerek bu becerilerini geliştirebilir. |
ÖÇ07 | Kendi araştırma alanlarında derinlemesine bilgi sahibi olabilir ve bu konuda özgün bir bakış açısı geliştirebilir. |
ÖÇ08 | Diğerlerinin çalışmalarını eleştirel bir şekilde değerlendirme ve kendi çalışmalarını geliştirmek için geri bildirim alma konusunda yetkinlik kazanabilir. |
ÖÇ09 | Seminer hazırlığı ve sunumu süreçlerinde etkili zaman yönetimi ve organizasyon becerileri geliştirebilir. |
ÖÇ10 | Akademik sunum ve yazım süreçlerinde etik kurallara uygun hareket etmeyi öğrenerek bu konularda farkındalık kazanabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Kaynak taraması yapma | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme | Kaynakları önceden inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.1 | Kaynakları çözümleme.1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesini sürüdürmek.2 | Yeni kaynakları çözümleme.2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi.3 | Kaynakları çözümlemeye devam. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.2 | Bilgileri önceden bir araya getirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Şimdiye kadar yapılan çalışmaları sunmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Değerlendirmeler sonucu yeni kaynaklar araştırma.5 | Yeni kaynaklar araştırmak.1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Yeni kaynaklara ulaşma ve inceleme.6 | Yeni kaynakları incelemek.2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesi | Son kaynakların çözümlenmesi.1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Son noktada elde edilen kaynakların çözümlenmesini sürdürme.2 | Son kaynakların çözümlenmesine devam. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi.1 | Elde ettiği bilgileri bir araya getirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesini sürdürme.2 | Elde ettiği bilgileri bir araya getirmeye devam. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ensititü yazım kurallarına göre seminer konusunun raporlaştırılması | Raporlaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması.1 | Raporun sunumuna ve savunmasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Genel değerlendirme | Raporun sunumu ve savunma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |