Genel Bilgi
Kod | FEL1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CAHİT ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SADIK EROL ER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırmak
Dersin Ön Koşulu
Tez konusuna geçmek
Kaynaklar
Araştırma teknikleri kaynakları
Notlar
Teziyle ilgili kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik bir araştırmanın tasarlanması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması süreçlerini kapsamlı bir şekilde anlayabilir. |
ÖÇ02 | Literatürdeki boşlukları belirleyerek uygun ve özgün bir araştırma sorusu oluşturabilir. |
ÖÇ03 | İlgili kaynakları etkin bir şekilde araştırarak literatür taramasını sistematik ve eleştirel bir şekilde yazabilir. |
ÖÇ04 | Araştırma sorusuna uygun niteliksel, niceliksel veya karma yöntemleri belirleyip uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Araştırmaları için gerekli olan veri toplama ve analiz tekniklerini doğru bir şekilde uygulayabilir. |
ÖÇ06 | Akademik çalışmalarda araştırma etiği kurallarını benimseyip uygulayabilir. |
ÖÇ07 | Akademik yazım ve atıf kurallarını (APA, MLA, Chicago vb.) doğru bir şekilde kullanabilir. |
ÖÇ08 | Bir yüksek lisans tezinin giriş, literatür, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerini uygun şekilde düzenleyebilir. |
ÖÇ09 | Kendi bulgularını literatürdeki diğer çalışmalarla karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir. |
ÖÇ10 | Tezlerini akademik bir kitleye etkili bir şekilde sunma ve savunma becerisi geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | 2. Araştırma probleminin belirlenmesi. | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | 3. Araştırma probleminin belirlenmesi. | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | 4. Araştırmanın giriş bölümünün yazılması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | 5. Araştırmanın giriş bölümünün yazılması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | 6. Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | 7. Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Ön hazırlığa gerek yoktur. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | 9. Çalışma için kaynak taramasının yapılmasının öğretimi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | 10. Çalışma için kaynak taramasının yapılmasının öğretimi | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | 11. Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | 12. Ana çalışmanın hazırlanması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
13 | 13. Ana çalışmanın hazırlanması | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | 14. Çalışmanın bir seminerde/jüri karşısında/kongrede sunmanın detayları | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | 15. Genel değerlendirme | Ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | 16. Tezin savunulması | Tez savunmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | 17. Tezin savunulması | Tez savunmasına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |