FEL1701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL1701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ADNAN GÜMÜŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CAHİT ASLAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SADIK EROL ER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırmak

Dersin Ön Koşulu

Tez konusuna geçmek

Kaynaklar

Araştırma teknikleri kaynakları

Notlar

Teziyle ilgili kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Akademik bir araştırmanın tasarlanması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması süreçlerini kapsamlı bir şekilde anlayabilir.
ÖÇ02 Literatürdeki boşlukları belirleyerek uygun ve özgün bir araştırma sorusu oluşturabilir.
ÖÇ03 İlgili kaynakları etkin bir şekilde araştırarak literatür taramasını sistematik ve eleştirel bir şekilde yazabilir.
ÖÇ04 Araştırma sorusuna uygun niteliksel, niceliksel veya karma yöntemleri belirleyip uygulayabilir.
ÖÇ05 Araştırmaları için gerekli olan veri toplama ve analiz tekniklerini doğru bir şekilde uygulayabilir.
ÖÇ06 Akademik çalışmalarda araştırma etiği kurallarını benimseyip uygulayabilir.
ÖÇ07 Akademik yazım ve atıf kurallarını (APA, MLA, Chicago vb.) doğru bir şekilde kullanabilir.
ÖÇ08 Bir yüksek lisans tezinin giriş, literatür, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerini uygun şekilde düzenleyebilir.
ÖÇ09 Kendi bulgularını literatürdeki diğer çalışmalarla karşılaştırarak eleştirel bir bakış açısıyla tartışabilir.
ÖÇ10 Tezlerini akademik bir kitleye etkili bir şekilde sunma ve savunma becerisi geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 2. Araştırma probleminin belirlenmesi. Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 3. Araştırma probleminin belirlenmesi. Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 4. Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 5. Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 6. Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 7. Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ön hazırlığa gerek yoktur. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 9. Çalışma için kaynak taramasının yapılmasının öğretimi Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 10. Çalışma için kaynak taramasının yapılmasının öğretimi Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 11. Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 12. Ana çalışmanın hazırlanması Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
13 13. Ana çalışmanın hazırlanması Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
14 14. Çalışmanın bir seminerde/jüri karşısında/kongrede sunmanın detayları Hazırbulunuşluk Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 15. Genel değerlendirme Ön hazırlığa gerek yok Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 16. Tezin savunulması Tez savunmasına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 17. Tezin savunulması Tez savunmasına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:10