FEL734 Yapısalcılık ve Postyapısalcılık

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL734
Ad Yapısalcılık ve Postyapısalcılık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrenciye, postyapısalcı düşüncedeki önemli düşünürleri ve temel problemleri sunmaktır

Dersin İçeriği

Yapısalcı ve postyapısalcı düşüncenin ne olduğu ve hangi filozoflar tarafından savunulduğu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Yapısalcılık ve Postyapılsacılık, M. Foucault Postyapısalcılık, Der. Armağan Öztürk

Notlar

Postyapısalcılık Postmodernizm, Madan Sarup


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci postyapısalcı düşüncenin genel özelliklerine yönelik bir anlayış kazanır
ÖÇ02 Öğrenci postyapısalcı düşüncenin ortaya çıkmasına yol açan felsefî kaygılara yönelik bir anlayış kazanır.;
ÖÇ03 Öğrenci her bir postyapısalcı düşünürün düşüncesi için merkezi öneme sahip kavram ve problematiklere yönelik bir anlayış kazanır
ÖÇ04 4 Öğrenci, postyapısalcı metin okuma tarzının hangi yollarla sosyal, tarihsel, entelektüel ve teorik bağlamlarla ilişkilendirildiğine yönelik bir anlayış kazanır
ÖÇ05 yapısalcı düşüncenin sosyal bilimlerle olan ilişkisini kavrar
ÖÇ06 postyapısalcı düşüncenin sosyal bilimlerle olan ilişkisini kavrar
ÖÇ07 Postyapılsacı düşüncenin etik ve siyaset ile olan ilişkisini kavrar.
ÖÇ08 Postyapılsacı düşüncenin metafizik ile olan ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yapısalcılık nedir-tarihsel bir soruşturma Önhazılık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ferdinand Saussure-Jakobson Önhazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Claude Lévi-Strauss Önhazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yapısalcılıktan Postyapısacılığa-Roland Barthes Önhazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Foucault, bilgi ve iktidar Önhazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Foucault ve etik Önhazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Deleuze Önhazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 ara sınav ilgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Deleuze ve batı metafiziği eleştirisi İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Derrida, giriş İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 yapısöküm İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Postyapısalcı feminizm-giriş İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Irigaray İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kristeva İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Kuir teori ve Judith Butler İlgili Konu Okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Final sınavı konular gözden geçirilecek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Final Sınavı devam önhazırlık bulunmamaktadır Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 01:29