Genel Bilgi
Kod | FEL731 |
Ad | Fenomenoloji ve Varoluşçuluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, hem fenomenolojinin hem de Varoluşçu felsefenin temel düşüncelerine ve metinlerine odaklanır. Varoluşçu felsefe içerisine giren konular ve metinlerdeki temel düşünceler ve tartışmalara ilişkin bir anlayış kazandırmayı amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Fenomenoloji ve Varoluşçu felsefenin ne olduğu ve temsilcilerinin kimler olduğu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Fenomenoloji, İlk temeller, Dan Zahavi, Ayrıntı Yayınları Varoluşçuluk, Jean Paul Sartre
Notlar
Fenomenoloji, Michael Lewis- Tanja Staehler, Fol Yay, 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersten başarılı olan öğrenci(ler); varoluşçu felsefenin başlıca düşünürleri ve onların felsefeleri hakkında temel bilgi ve anlayış kazanır |
ÖÇ02 | Varoluşçuluk içerisindeki temel kavramları ve düşünceleri anlar |
ÖÇ03 | varoluşçu felsefenin açıklamalarının bütün insanlık için geçerli olduğunu kavrar. |
ÖÇ04 | varoluşçu felsefenin tarihsel art alanını açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | fenomenoloji nedir, tarihsel bir giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kant-Brentano | ilgili konu okunacaktır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Husserl | İlgili Konu Okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Fenomenolojk Düşüncenin Varoluşçu felsefeye etkisi | İlgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Varoluşçuluk nedir? Tarihsel Kökleri | İlgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | kierkegaard | ilgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nietzsche | ilgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | önhazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Ateist Varoluşçular-Heideggger | İlgili Konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Sartre | İlgili Konu Okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Camus | İlgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Teist Varoluşçular_Karl Jaspers | İlgili Konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Gabriel Marcel | İlgili Konu Okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Varoluşçuluk ve Edebiyat | İlgili Konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Varoluşçuluk ve Resim | İlgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | İlgili konu okunacaktır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı devam | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |