Genel Bilgi
Kod | FEL729 |
Ad | Aydınlanma Felsefesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Amacı / Hedefi
Aydınlanma felsefesini bütün öğeleriyle tanıtmak
Dersin İçeriği
18. Yüzyıl Aydınlanma düşüncelerini incelemek.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Bulunmuyor
Kaynaklar
Aydınlanma Felsefesi, Ahmet Cevizci, say yayınları
Notlar
Aydınlanma Felsefesi, M. Buhr, W. Schroder, K. Barck, Yeni Hayat Kütüphanesi, 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aydınlanma kavramına vakıf olmak |
ÖÇ02 | Aydınlanma modernite ilişkisini anlamak |
ÖÇ03 | İngiliz Aydınlanmasını tanımak; |
ÖÇ04 | İskoç Aydınlanmasını tanımak; |
ÖÇ05 | Fransız Aydınlanmasını öğrenmek |
ÖÇ06 | Alman Aydınlanmasını tanımak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aydınlanma kavramı | Önhazırlık Bulunmuyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aydınlanma yorumları | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İngiliz aydınlanmasına Giriş | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İngiliz aydınlanması- John Locke | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hutcheson | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | David Hume | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Adam Smith | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | önhazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fransız aydınlanması- Fontenelle ve Montesquieu | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Voltaire, Condillac | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rousseau | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Alman aydınlanması- Kant, bilgi ve metafizik | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kant, sanat ve politika | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aydınlanma Düşüncesinin eleştirileri-Nietzsche | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Heidegger ve Frankfurt Okulu | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | final sınavı | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı devam | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |