FEL729 Aydınlanma Felsefesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL729
Ad Aydınlanma Felsefesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER


Dersin Amacı / Hedefi

Aydınlanma felsefesini bütün öğeleriyle tanıtmak

Dersin İçeriği

18. Yüzyıl Aydınlanma düşüncelerini incelemek.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul Bulunmuyor

Kaynaklar

Aydınlanma Felsefesi, Ahmet Cevizci, say yayınları

Notlar

Aydınlanma Felsefesi, M. Buhr, W. Schroder, K. Barck, Yeni Hayat Kütüphanesi, 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aydınlanma kavramına vakıf olmak
ÖÇ02 Aydınlanma modernite ilişkisini anlamak
ÖÇ03 İngiliz Aydınlanmasını tanımak;
ÖÇ04 İskoç Aydınlanmasını tanımak;
ÖÇ05 Fransız Aydınlanmasını öğrenmek
ÖÇ06 Alman Aydınlanmasını tanımak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aydınlanma kavramı Önhazırlık Bulunmuyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Aydınlanma yorumları İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İngiliz aydınlanmasına Giriş İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İngiliz aydınlanması- John Locke İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hutcheson İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 David Hume İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Adam Smith İlgili Konu Okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 ara sınav önhazırlık yok Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fransız aydınlanması- Fontenelle ve Montesquieu İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Voltaire, Condillac İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Rousseau İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Alman aydınlanması- Kant, bilgi ve metafizik İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kant, sanat ve politika İlgili konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Aydınlanma Düşüncesinin eleştirileri-Nietzsche İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Heidegger ve Frankfurt Okulu İlgili Konu Okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 final sınavı İlgili Konu okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Final Sınavı devam sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:53