FEL728 Cumhuriyet Döneminde Felsefe

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL728
Ad Cumhuriyet Döneminde Felsefe
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY


Dersin Amacı / Hedefi

Cumhuriyet döneminde felsefi düşüncenin gelişiminde ve gelenek oluşturmasında rol oynayan düşünce insanlarımızın eserlerinin incelenmesi. Türk modernleşmesiyle felsefe arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Cumhuriyet öncesi dönemden günümüze kadar Türkiye´de felsefenin durumu incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Öğretim ve Araştırma Alanı Olarak Felsefe, Betül Çotuksöken. Bir Felsefe Feneri: Vehbi Hacıkadiroğlu, Editör. M. Günay-Mehmet Akay (2021). Felsefenin Aydınlık Yüzü Bedia Akasu, Editör. M. Günay, (2021). Mustafa Günay, Arslan Kaynardağ’a Armağan-Türkiye’de Felsefenin Kurumlaşması. Felsefede Elli Yıl-Doğan Özlem Sempozyumu Bildirileri, Edit. M. Günay, Notos Kitap, 2016. Gezgin Filozof Uluğ Nutku, Edit. M. Günay.

Notlar

Mustafa Günay, Cumhuriyet Döneminde Felsefe Tarihçiliği. Süregiden Felsefe-Antikçağdan Günümüze Filozoflarla Konuşmalar, Macit Gökberk.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cumhuriyet öncesi dönemde felsefenin durumunu tartışır
ÖÇ02 1933 üniversite reformu ve yansımalarını bilir
ÖÇ03 Cumhuriyetten sonra yetişen Türk felsefecileri tanır
ÖÇ04 Günümüz felsefecilerini bilir
ÖÇ05 Felsefe ve dil kültür ilişkisini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Cumhuriyet öncesi dönemde felsefenin durumu Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Cumhuriyet sürecindeki kültür iklimi ve felsefe Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 1933 Üniversite Reformu ve felsefe alanındaki yansımaları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Macit Gökberk Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Takiyettin Mengüşoğlu Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hilmi Ziya Ülken Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Nermi Uygur Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Cumhuriyet döneminde insan ve kültür felsefesi çalışmaları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bilgi ve bilim felsefesi çalışmaları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sanat felsefesi çalışmaları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Siyaset ve toplum felsefesi çalışmaları Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 1980’li yıllardan günümüze Türkiye’de felsefe Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1980li yıllardan günümüze Türkiye'de felsefe Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Dersin değerlendirmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Final sınavı yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavı sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:53