Genel Bilgi
Kod | FEL719 |
Ad | Sanat Eserlerinde Felsefe Problemleri (S) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe, sanat ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek, özellikle edebiyat eserlerindeki felsefi tema ve sorunlarını incelemek, sanat ve edebiyat eserlerinin felsefi bakışla okumasını ve değerlendirmesini yapmak.
Dersin İçeriği
Felsefe ve sanat ilişkileri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sanata Felsefeyle Bakmak, İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Şiir ve Hermeneutik, Doğan Özlem, Notos Kitap, 2011. Psikanaliz ve Edebiyat, Ahmet Sarı, Salkım Söğüt Yayınları, 2008. Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Metin Toprak, Bulut Yayınları, 2003. Edebiyat Nedir, Friedrich Wilhelm Nietzsche, Hans Georg Gadamer, Helmut Kuhn, Babil Yayınları, 2002. Nermi UYGUR (1999), İnsan Açısından Edebiyat, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Notlar
Felsefi Şiir-Tinsel poeitika, Yücel Kayıran, YKY, 2007. Kritiğin Toprağında-Türk şiirine felsefeyle bakmak, YKY, 2011 Özne Dergisi, Felsefe-edebiyat ilişkileri özel sayısı, Bahar 2006, Adana.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar |
ÖÇ02 | Edebiyatın alt dalları olarak felsefe şiir arasında ilişki kurar |
ÖÇ03 | Edebiyatın alt dalları olarak felsefe sinema arasında ilişki kurar |
ÖÇ04 | Edebiyatın alt dalları olarak felsefe öykü arasında ilişki kurar |
ÖÇ05 | Edebiyatın alt dalları olarak felsefe roman arasında ilişki kurar |
ÖÇ06 | Felsefe tiyatro arasında ilişki kurar |
ÖÇ07 | Felsefe ve filmler arasında ilişki kurar |
ÖÇ08 | Sanat eserlerini felsefi açıdan yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | önerilen kitabın ilgili kısmı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Felsefe-edebiyat ilişkileri | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Edebiyat ve sanata felsefeyle bakmak | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sanat ve hermeneutik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | edebiyat ve hermeneutik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Varoluşçuluk ve edebiyat | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Roman ve felsefe: klasik-modern | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Roman ve felsefe: postmodern | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sinemada felsefi tema ve problemler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Tiyatroda felsefi tema ve problemle | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Şiir ve felsefe | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Şiirde felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Genel değerlendirme | Eski konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Eski konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |