Genel Bilgi
Kod | FEL716 |
Ad | Sosyal Psikolojide Güncel Konular (S) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, sosyal etki ve kişilerarası etkileşimin bilimsel olarak incelendiği sosyal psikoloji konularına kapsamlı bir giriş yapmaktır. Derste bireyin davranışlarını etkileyen sosyal psikolojik faktörler üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği
Sosyal Bilimlerdeki gelişmelerden önemli bir sahasını teşkil eden Sosyal Psikoloji, toplumsal gelişme/değişme ve etkileşimle doğrudan irtibatlı olan iletişim bilimlerinin vazgeçilmez bir ilgi alanını teşkil etmektedir. Dersin kapsamı içinde, bilgilendirici ve saha araştırmalarının yapılabileceği, iletişim becerilerini artırıcı, sosyal olguların aktarılması amaçlanmıştır. Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, tutum değiştirme, önyargı, iletişim ve propagandanın uygulamalı çerçevesinde tutumlar, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim , kültür vb konular ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kağıtçıbaşı, Ç., & Üskül, A. (2006). Yeni insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim Yayınevi.
Notlar
Kağıtçıbaşı, Ç., & Üskül, A. (2006). Yeni insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve bu kavramlar ile ilgili teorileri açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. |
ÖÇ03 | Yükleme teorilerini örnekler. |
ÖÇ04 | Saldırganlığı ve nedenlerini sorgular. |
ÖÇ05 | Özveri ve faydalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Tutumlar ve tutum değişimlerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Bilişsel çelişkiyi tanımlar. |
ÖÇ08 | Grup dinamiğini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal psikolojide temel kuramlar | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal Psikoloji Yöntem Ve Teknikleri | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal Algı | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Benlik: Kendimize ilişkin görüşlerimiz | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Çelişkiyi azaltmak | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tutum ve Önyargı | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İtaat ve Uyma | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal Etki Ve Uyma | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Toplum yanlısı davranışlar: Neden yardım ederiz? | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Grup Dinamiği | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Grup Dinamiği II | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |