FEL709 Kültürel ve Kültürlerarası Psikoloji (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL709
Ad Kültürel ve Kültürlerarası Psikoloji (S)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı kültürün psikolojinin çeşitli alanlarında, özellikle de klinik psikoloji alanında etkilerini incelemektir. Bu amaca ulaşmak için kültür, etnisite, cinsiyet gibi faktörlerin kişilik, duygu, zeka, ve psikolojik problemlerin deneyimlenmesi ve ifade edilmesini nasıl etkilediği incelenecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste kültürün psikolojinin çeşitli alt alanlarında, özellikle de klinik psikoloji alanındaki etkileri incelenmektedir. Dezavantajlı grupların yaşadıkları deneyimlerin aklı sağlığını nasıl etkilediği dönem içinde tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education.

Notlar

Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürel psikoloji ve kültürler arası psikolojiyi tanımlar.
ÖÇ02 Kültürlerarası psikolojinin temel kavramlarını (ör. kültürel bağlam, etnosentrizm, kültürel relativizm) tanımlar.
ÖÇ03 Psikoloji alanında kültürler arası farklılıkları açıklar.
ÖÇ04 Kültürel faktörlerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim üzerindeki etkisini açıklar.
ÖÇ05 Etnosentrik düşünce, düşünce hataları ve kalıp yargıları tanımlar.
ÖÇ06 Kültürlerarası psikolojinin araştırma yöntemlerini açıklar.
ÖÇ07 Kültürlerarası iletişimde ortaya çıkan zorlukları (ör. dil engelleri, kültürel kalıpyargılar) tanımlar.
ÖÇ08 Kültüre özgü akıl hastalıklarını tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürlerarası psikolojiyi anlamak Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 1; ss. 31-77 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kültürlerarası psikolojide kritik düşünme Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 2; ss. 78-145 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültürlerarası psikolojinin araştırma metodolojisi Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 3; ss. 146-193 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Biliş, seziş, algı ve bilinç durumları Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 4; ss. 194-239 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Zeka ve Duygu Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 5; ss. 240-288 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Zeka ve Duygu II Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 6, ss. 289-331 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Motivasyon ve davranış Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 7; ss. 332-372 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İnsan gelişimi ve sosyalleşme Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 8; ss. 373-419 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Psikolojik bozukluklar Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 9; ss. 420-471 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sosyal algı, sosyal biliş ve sosyal etkileşim Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 10; ss. 472-522 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kişilik ve Benlik Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 11; ss. 523-559 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kişilik ve Benlik II Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 11; ss. 523-559 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulamalı sosyal psikoloji Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 12; ss. 560-597 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulamalı sosyal psikoloji II Shiraev, E. & Levy David (2016). Cross-cultural psychology: critical thinking and contemporary applications. 6th Edition. Boston: Pearson Education. Bölüm 12; ss. 560-597 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 01:54