FEL707 Göç ve Kimlik (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL707
Ad Göç ve Kimlik (S)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CAHİT ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Göç ve Kimlik kavramsal boyutlarını öğrenmek. Göç ile kimlikler arasındaki ilişkiyi görmek. Tarihsel ve toplumsal boyutları ile göçün sosyal sonuçlarını kavramak.

Dersin İçeriği

İnsanoğlunu birbirine yakınlaştıran ve bir kültürel temaslar içerisine sokan en önemli olgulardan biri göçtür. Göç süreçleri ve göçmenlik sürecinde ‘öteki’nin nasıl ve neden oluştuğu problemi ülkemiz de dahil bugün dünyadaki en önemli toplumsal ve siyasal problemlerindendir. Bu derste kültür-kimlik kavramları etrafında göç ve göçmenlik olguları ampirik veriler yardımıyla incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Abadan-Unat, N. ve diğerler, 1976, "Migration and Development, Ankara: Ajans-Türk

Notlar

Yalçın, Cemal., 2004, "Göç Sosyolojisi", Ankara: Anı Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Göç kavramını, tarihsel arka planını ve temel türlerini tanımlayabilir.
ÖÇ02 Kişisel, toplumsal ve kültürel kimlik kavramlarını analiz ederek, bu kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirebilir.
ÖÇ03 Göç süreçlerinin bireysel ve toplumsal kimlik oluşumu üzerindeki etkilerini açıklayabilir.
ÖÇ04 Tarih boyunca gerçekleşen göç hareketlerini inceleyerek, bu süreçlerin toplumsal, ekonomik ve kültürel sonuçlarını değerlendirebilir.
ÖÇ05 Göç süreçlerinin toplumsal yapı, sosyal ilişkiler ve kültürel değerler üzerindeki etkilerini analiz edebilir.
ÖÇ06 Göçmenlerin yaşadığı kimlik krizi ve yabancılaşma süreçlerini tanımlayarak, bu süreçlerin bireysel ve toplumsal sonuçlarını irdeleyebilir.
ÖÇ07 Çokkültürlülük kavramını tanımlayarak, göçmen kimliği ile olan ilişkisini açıklayabilir.
ÖÇ08 Göç süreçlerinde toplumsal cinsiyetin etkisini değerlendirerek, göçmen kadınların deneyimlerini anlayabilir.
ÖÇ09 Medyada göçmen kimliklerinin temsilini analiz ederek, bu temsillerin ötekileştirme ve stereotipler üzerindeki etkisini açıklayabilir.
ÖÇ10 Küreselleşme bağlamında göç ve kimlik ilişkisini değerlendirerek, gelecekteki olası dönüşümler hakkında öngörülerde bulunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş Hazırbulunşluk Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Kimlik ve aidiyet kavramları ve çeşitliliği-kimlikler hiyerarşisi. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Kimlik kuramları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Bir toplumsal Formasyon olarak kimlik Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Kimlik-Göç ilikisi üzerine Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Kültürel değişim ve Aşınan kimlikler Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Ulusötesi süreçler ve kimlik-aidiyet politikaları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Göç süreçleri ve Kültürel temaslar Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Kimlik ve Toplum Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Kimlik, Sosyal dışlanma ve Yabancılaşma, dejenerasyon. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Küreselleşme sürecinde kimlikler Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Kimlik politikaları ve sosyal hareketler Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Günümüzde kimlik tartışmaları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Genel değerlendirme Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Ödev sunumları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 12 24
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 141
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,64
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 01:56