Genel Bilgi
Kod | FEL707 |
Ad | Göç ve Kimlik (S) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CAHİT ASLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Göç ve Kimlik kavramsal boyutlarını öğrenmek. Göç ile kimlikler arasındaki ilişkiyi görmek. Tarihsel ve toplumsal boyutları ile göçün sosyal sonuçlarını kavramak.
Dersin İçeriği
İnsanoğlunu birbirine yakınlaştıran ve bir kültürel temaslar içerisine sokan en önemli olgulardan biri göçtür. Göç süreçleri ve göçmenlik sürecinde ‘öteki’nin nasıl ve neden oluştuğu problemi ülkemiz de dahil bugün dünyadaki en önemli toplumsal ve siyasal problemlerindendir. Bu derste kültür-kimlik kavramları etrafında göç ve göçmenlik olguları ampirik veriler yardımıyla incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Abadan-Unat, N. ve diğerler, 1976, "Migration and Development, Ankara: Ajans-Türk
Notlar
Yalçın, Cemal., 2004, "Göç Sosyolojisi", Ankara: Anı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Göç kavramını, tarihsel arka planını ve temel türlerini tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Kişisel, toplumsal ve kültürel kimlik kavramlarını analiz ederek, bu kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Göç süreçlerinin bireysel ve toplumsal kimlik oluşumu üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Tarih boyunca gerçekleşen göç hareketlerini inceleyerek, bu süreçlerin toplumsal, ekonomik ve kültürel sonuçlarını değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Göç süreçlerinin toplumsal yapı, sosyal ilişkiler ve kültürel değerler üzerindeki etkilerini analiz edebilir. |
ÖÇ06 | Göçmenlerin yaşadığı kimlik krizi ve yabancılaşma süreçlerini tanımlayarak, bu süreçlerin bireysel ve toplumsal sonuçlarını irdeleyebilir. |
ÖÇ07 | Çokkültürlülük kavramını tanımlayarak, göçmen kimliği ile olan ilişkisini açıklayabilir. |
ÖÇ08 | Göç süreçlerinde toplumsal cinsiyetin etkisini değerlendirerek, göçmen kadınların deneyimlerini anlayabilir. |
ÖÇ09 | Medyada göçmen kimliklerinin temsilini analiz ederek, bu temsillerin ötekileştirme ve stereotipler üzerindeki etkisini açıklayabilir. |
ÖÇ10 | Küreselleşme bağlamında göç ve kimlik ilişkisini değerlendirerek, gelecekteki olası dönüşümler hakkında öngörülerde bulunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Hazırbulunşluk | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Kimlik ve aidiyet kavramları ve çeşitliliği-kimlikler hiyerarşisi. | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Kimlik kuramları | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Bir toplumsal Formasyon olarak kimlik | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Kimlik-Göç ilikisi üzerine | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Kültürel değişim ve Aşınan kimlikler | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Ulusötesi süreçler ve kimlik-aidiyet politikaları | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Göç süreçleri ve Kültürel temaslar | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Kimlik ve Toplum | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Kimlik, Sosyal dışlanma ve Yabancılaşma, dejenerasyon. | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Küreselleşme sürecinde kimlikler | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Kimlik politikaları ve sosyal hareketler | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Günümüzde kimlik tartışmaları | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Genel değerlendirme | Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Ödev sunumları | Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |