Genel Bilgi
Kod | BAT133 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki koruma, Hastalık, zararlı, Fitopatoloji, Entomoloji, Herboloji, Hastalık ve zararlı Yönetimi ile Mücadele gibi temellerin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Bitki Korumaya giriş ve temel konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Entomoloji - Tarımsal, Karahan kitabevi
Notlar
Gillott C., 2005. Entomology. Third edition Springer, 830p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde oluşan hastalıkların ekolojik sistem içerisindeki durumunu değerlendirebilir |
ÖÇ02 | Bitki hastalıkları bilimi (Fitopatoloji) içerisinde hastalıklarla savaşım konusunda temel kavramları karşılaştırır ve analiz eder |
ÖÇ03 | Fitopatoloji de yer alan genel bilgileri kavrar |
ÖÇ04 | Hastalığa neden olan cansız ve canlı öğelerin tanımlamasını yapar ve bunları sınıflandırarak kategorize eder |
ÖÇ05 | Genel Anlamda hastalıkla mücadeleyi bilir |
ÖÇ06 | Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri morfolojik olarak bilir |
ÖÇ07 | Böceklerin genel anatomi ve fizyolojisini bilir |
ÖÇ08 | Böceklerle mücadeleye karar verme ölçütleri hakkında uygulamaya yönelik temel kavramları bilir |
ÖÇ09 | Temel savaşım yöntemlerini bilir |
ÖÇ10 | Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki Hastalıkları Fizyolojisi, Patojenin enfeksiyonu, çoğalması ve epidemi koşulları, Virüs ve virüs benzeri hastalıklar, bitkilerde oluşturduğu beliritler, zarar şekilleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Funguslar, morfolojisi, üremesi, bitkilerde oluşturmuş olduğu zarar şekilleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bakteriler, morfolojisi, üremesi, bitkilerde oluşturmuş olduğu zarar şekilleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bitki Hastalık Yönetimi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yabancı otlar ve Mücadele yöntemleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Abiyotik hastalıklar ve Çevre | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Böcek morfolojisi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Böceklerin üreme şekilleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Böcek ekolojisi (Temel kavramlar) | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bitki zararlıları ile mücadele ve Entegre Mücadele Kavramı (IPM) | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |