BAT103 Botanik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU
BAHÇE TARIMI PR.
Kod BAT103
Ad Botanik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki hücresi ve organellerin tanıtılması. Bitkisel dokuların, organların görevleri ve organlar arasındaki görev ilişkisi hakkında genel bilgilerin verilmesidir.

Dersin İçeriği

Bitki Hücresi, Selüloz Çeper Yapısı, Organeller, Plazmodezma, , Bitkisel Dokular ,Bitkisel organlar, Fotosentez, Bitkilerde suyun taşınması ve Transpirasyon

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul yoktur

Kaynaklar

Temel Botanik Meslek Yüksekokulları için, Doç. Dr. Birol TAŞ, 2021 s:114.

Notlar

Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bitki hücresini ve özelliklerini tanır.
ÖÇ02 Bitkide bulunan organların (kök, gövde, yaprak, çiçek ve meyva) özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ03 Bitkide bulunan dokuların özelliklerini sıralar.
ÖÇ04 Bitkide bulunan dokuların tanır.
ÖÇ05 Bitki organlarını ve bu organların aralarındaki işlevlerini açıklar.
ÖÇ06 Bitkinin çevreyle olan ilişkilerinin nasıl olduğunu anlar.
ÖÇ07 Bitki organellerini ve işlevlerini bilir.
ÖÇ08 Botanik ile ilgili temel kavramları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler; Genel Botanikte kullanılan bazı tanımlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitki Hücresi nedir? ve Hangi Kısımlardan oluşur Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
3 Bitki Hücre Zar yapısı ve Görevleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Organeller (Mitokondri,Endoplasmik retikulum,Golgi) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Organeller (Plastitler,Ribozom,Lizozom,Koful) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Hücreler arası Geçitler ve Plazmodezma  Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hücreler arası Boşluklar ve madde taşınması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaplar kullanılarak hazırlık yapılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bitkisel Dokular (Meritem Doku) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bitkisel Dokular  (Temel Doku,İletim Doku,Örtü Doku) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 vegetatif generatif organlar nelerdir (Gövde ve Yaprak özellikleri ve görevleri organlar, kök,çiçek ve meyve özellikleri) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Bitkisel Hormonlar ve Bitkilerde Stres Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Bitkilerde Büyüme ve Gelişme Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Fotosentez Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bitkilerde transpirasyon ve suyun taşınması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaplar kullanılarak hazırlık yapılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları ve kaynak kitaplar kullanılarak hazırlık yapılmalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 08:08