Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | BAT103 |
Ad | Botanik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki hücresi ve organellerin tanıtılması. Bitkisel dokuların, organların görevleri ve organlar arasındaki görev ilişkisi hakkında genel bilgilerin verilmesidir.
Dersin İçeriği
Bitki Hücresi, Selüloz Çeper Yapısı, Organeller, Plazmodezma, , Bitkisel Dokular ,Bitkisel organlar, Fotosentez, Bitkilerde suyun taşınması ve Transpirasyon
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul yoktur
Kaynaklar
Temel Botanik Meslek Yüksekokulları için, Doç. Dr. Birol TAŞ, 2021 s:114.
Notlar
Ders koordinatörü tarafından hazırlanan notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki hücresini ve özelliklerini tanır. |
ÖÇ02 | Bitkide bulunan organların (kök, gövde, yaprak, çiçek ve meyva) özelliklerini açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Bitkide bulunan dokuların özelliklerini sıralar. |
ÖÇ04 | Bitkide bulunan dokuların tanır. |
ÖÇ05 | Bitki organlarını ve bu organların aralarındaki işlevlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Bitkinin çevreyle olan ilişkilerinin nasıl olduğunu anlar. |
ÖÇ07 | Bitki organellerini ve işlevlerini bilir. |
ÖÇ08 | Botanik ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler; Genel Botanikte kullanılan bazı tanımlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki Hücresi nedir? ve Hangi Kısımlardan oluşur | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
3 | Bitki Hücre Zar yapısı ve Görevleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Organeller (Mitokondri,Endoplasmik retikulum,Golgi) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Organeller (Plastitler,Ribozom,Lizozom,Koful) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hücreler arası Geçitler ve Plazmodezma | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hücreler arası Boşluklar ve madde taşınması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar kullanılarak hazırlık yapılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitkisel Dokular (Meritem Doku) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitkisel Dokular (Temel Doku,İletim Doku,Örtü Doku) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | vegetatif generatif organlar nelerdir (Gövde ve Yaprak özellikleri ve görevleri organlar, kök,çiçek ve meyve özellikleri) | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Bitkisel Hormonlar ve Bitkilerde Stres | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bitkilerde Büyüme ve Gelişme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Fotosentez | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bitkilerde transpirasyon ve suyun taşınması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar kullanılarak hazırlık yapılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar kullanılarak hazırlık yapılmalıdır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |