Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
BAHÇE TARIMI PR. | |
Kod | BAT129 |
Ad | Bilgisayar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. GÖKHAN ÇOLAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarın temel kavramlarını, işletim sistemini, ofis programlarını ve interneti temel seviyede öğretmek.
Dersin İçeriği
Bilgisayarın tanımı Bilgisayarın temel kavramları İşletim sistemi Ofis programları İnternet.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Bilgisayara Giriş ve MS Office 2007, Edt. Deniz Mertkan GEZGİN, Efe Akademi Yayınları.
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Bilgisayarın temel donanımlarını ayırt eder. |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Microsoft Office Word programında yazı ve paragraf işlemlerini yapar. |
ÖÇ05 | İnternette bilgiyi kolayca listeler. |
ÖÇ06 | Microsoft Office Powerpoint programında sunum yapar. |
ÖÇ07 | Microsoft Office Excel programında tablo grafik işlemlerini yapar. |
ÖÇ08 | Bilgisayarda özgeçmiş hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarın tanımı, donanım ve yazılım kavramları. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dosya dizin kavramı, pencere özellikleri, yeni klasör oluşturmak, kes, kopyala, yapıştır,açma- kapama. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Windows kurulumu, masa üstü, pencere kavramı, denetim masası, görev çubuğu başlat ayarları. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dosya arama, görüntü ayarları, windows gezgini, sistem araçları. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Microsoft word, word ekranı, araç çubukları ve özellikleri, kaydet, sayfa yapısı, yazı yazma, yazı tipleri, metin yazma ve biçimlendirme. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tablo oluşturma, sayfa içi düzenleme. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yazdırma işlemleri, özel yapıştır, resim ekleme. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araç çubukları, dosya aç kapa, çalışma sayfası oluşturma. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Formül oluşturma, hesaplama yapma. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hücre biçimlendirme, grafik çizme. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Powerpoint; slayt oluşturmak, slayt tasarımı, özel animasyon ekleme slayt çalıştırmak. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İnternete bağlantıyı kurma, Tcp/Ip ve www kavramları. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İnternete adres yazım kuralları, web sayfası, bilgi ve dosya arama. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bilgisayarda dosya indirme(downloads) elektronik posta(e-mail), internet ile ilgili bazı terimler. | Konunun İlgili Kaynaklardan Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |