EFMZ213 Eğitimde Ahlak ve Etik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ213
Ad Eğitimde Ahlak ve Etik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitimde etikle ilgili temel kavram, sorun ve kuramları irdelemektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, eğitimde etikle ilgili temel kavramlar, etik sorunlar ve karşılaşılan problemler ele alınmaktadır. Eğitimde etik ilkelere dayalı karar verme süreçleri, öğretmen ve öğrenci etik sorumlulukları, eğitim ortamlarında adalet, eşitlik ve mahremiyet gibi etik değerlerin önemi üzerinde durulacaktır. Ayrıca, eğitimde etikle ilgili farklı görüşler ve yaklaşımlar incelenecek, bu konulara ilişkin çözüm önerileri ve uygulamalar tartışılacaktır

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2020.

Notlar

İoanna Kuçuradi, Ahlaki Etik ve Etikler, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2019.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ahlaki ikilemlerde karar verme teorilerini tanımlar
ÖÇ02 Ahlak, ahlaki ikilem ve ahlaki hassasiyet kavramlarını açıklar.
ÖÇ03 Ahlaki ikilemlerde karar vermeye etki eden faktörleri yorumlar
ÖÇ04 Ahlak ve etik kavramlarını açıklar.
ÖÇ05 Etik, etik türleri ve meslek etiğini tanımlar
ÖÇ06 Dünyada ve Türkiyede meslek etiği ile ilgili durumları karşılaştırır.
ÖÇ07 Öğretmenlik meslek etiğini ve eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkelerini tartışır
ÖÇ08 Etik kodları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ahlak Bir ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ahlak ve etik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Meslek etiği Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 öğretmenlik meslek etiği Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 eğitim ve öğrenme hakkı Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Eğitimin paydaşlarıyla etik ilişkiler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin etik sorumlulukları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Etik liderlik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 okulda etik dışı davranışlar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Etik ikilemler Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Etik karar verme süreci Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiyede kamu yönetimi ve etik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Okulda etik eğitimi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel değerlendirme Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.12.2024 08:35