MATZ216 Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ216
Ad Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının; matematiğin doğasını, matematik öğrenmenin anlamını, matematik öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavramalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası, matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı ile matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri ele alınmaktadır. Matematik öğretiminin tarihçesi incelenerek, farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine etkileri tartışılacaktır. Ders kapsamında, matematik öğretiminde geliştirilmesi gereken temel beceriler, sınıf içi uygulama örnekleri, güncel eğilimler ve karşılaşılan sorunlar ele alınacaktır. Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri tanıtılarak, matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan farklı bakış açıları sunulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok.

Kaynaklar

Ünlü, M. (2021). Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Pegem

Notlar

İlgili diğer dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklar.
ÖÇ03 Matematik öğretiminin amacını ve temel ilkeleri açıklar.
ÖÇ04 Matematik öğretiminin tarihçesini açıklar.
ÖÇ05 Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri analiz eder.
ÖÇ06 Matematik öğretiminde uygun yeni yaklaşımları uygular.
ÖÇ07 Konuların anlatımında uygun materyalleri kullanır.
ÖÇ08 Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklar.
ÖÇ09 Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakışı açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin ve ders beklentilerinin tanıtılması İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı 2 İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Matematik öğretiminin amacı İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Matematik öğretiminin temel ilkeleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Matematik öğretiminin tarihçesi İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Matematik öğretiminde temel beceriler İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sınıf-içi uygulama örnekleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış 2 İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 08:18