MATS206 Matematik Ders Kitabı İncelemesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS206
Ad Matematik Ders Kitabı İncelemesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin matematik dersine ilişkin kitaplarda bulunması gereken özellikleri fark etmelerini ve öğretimde kullanabilecekleri kitaplara karar vermelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, alana özgü ders kitaplarının inceleme kriterleri ve ders kitapları üzerine yapılan çalışmalar ele alınmaktadır. Alandaki ders kitaplarının tanınması ve değerlendirilmesi için kullanılacak kriterler, içerik, dil, görsel ögeler, pedagojik uygunluk ve öğrenci ihtiyaçlarına uygunluk gibi açılardan incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Mevcut değil

Kaynaklar

Karaca, D., & Uzunkol, E. (2019). İlkokul Matematik Ders Kitaplarının İçerdiği Değerler Bakımından İncelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 5(2), 55-71. Zeybek, Z., Üstün, A., & Birol, A. (2018). Matematiksel İspatların Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Yeri. Ilkogretim Online, 17(3). Şirin, B., & YILDIZ, A. (2020). 8. sınıf matematik ders kitabının PISA temel matematik beceri seviyelerine göre incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(4), 1158-1176. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Işığında Ders Kitabı Hazırlama, ERASLAN ALİ,ŞAHİN NESLİHAN, Yayın Yeri:Pegem akademik, Editör:Demirel, Ö. ve Kıroğlu, Basım sayısı:4, ISBN:9786050370058, Bölüm Sayfaları:269 -281

Notlar

ÖZDEMİR, E., & KARABOĞA, A. B. (2019). Ortaokul matematik ders kitaplarında toplumsal cinsiyet. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 760-781.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konu alanındaki ders kitabı inceleme kriterlerini açıklar.
ÖÇ02 MEB Talim Terbiye Kurulunun ders kitabı konusundaki çalışmalarını kavrar.
ÖÇ03 Kitap seçiminde dikkat edilmesi gereken öncelikleri belirler.
ÖÇ04 Konu alanındaki kitapları doğru biçimde değerlendirir.
ÖÇ05 Konu alanı ile ilgili kitapların farkında olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
2 Ders kitabında olması gereken eğitsel özellikler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
3 Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
4 Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından ders kitabı konusunda yapılan çalışmalar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
5 Ders kitaplarının hazırlanmasında esas alınan kriterler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
6 Ders kitaplarının değerlendirilmesinde esas alınan kriterler İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
7 Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ders kitaplarının içeriklerinin dil, öğrenci seviyesi ve formata uygunluğu İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
10 Ders kitaplarının içeriklerinin çekiciliği, anlamlı öğrenmeye katkısı ve öğretimde kullanım kolaylığı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Ortaokul 5.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
12 Ortaokul 6.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
13 Ortaokul 7.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
14 Ortaokul 8.sınıf matematik dersi için ders kitabı incelemesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
15 Genel Değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Performans değerlendirme Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2024 08:28