MATS208 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS208
Ad Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili becerilerini geliştirmek, matematik derslerinde etkili bir biçimde kullanmaları için pratik uygulama becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, ölçme ve değerlendirmenin temel kavramları ele alınmakta ve matematik öğretim programında ölçme ve değerlendirmenin önemi incelenmektedir. Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemleri, alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle karşılaştırılarak tartışılacaktır. Ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimindeki yeri ve öğrenme süreçlerine olan katkıları üzerinde durulacak, farklı değerlendirme yaklaşımlarının öğretim sürecinde nasıl uygulanabileceği ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

mevcut değil

Kaynaklar

Yürekli, A., & Gökçek, T. (2020). Ortaokul 5. sınıf açılar konusunun öğretiminin kavram haritası ile değerlendirilmesi. Doğan, N. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. İnsan Davranışları ve Ölçme Araçlarını Sınıflama Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. H. Atılgan (Ed.) Eğitimde ölçme ve değerlendirme

Notlar

KORKMAZ, Ö., VERGİLİ, M., ÇAKIR, R., & ERDOĞMUŞ, F. U. (2019). Plickers Web 2.0 ölçme ve değerlendirme uygulamasının öğrencilerin sınav kaygıları ve başarıları üzerine etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 15-37.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 Matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme anlayışını kavrar.
ÖÇ03 Geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini gerektiğinde uygulayabilir.
ÖÇ04 Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini uygular.
ÖÇ05 Ölçme ve değerlendirmenin matematik öğretimindeki yerini kavrar.
ÖÇ06 Matematik öğretim programında ölçme ve değerlendirmenin rolünü analiz eder
ÖÇ07 Ölçme ve değerlendirmenin öğrenci öğrenme süreçlerine olan katkılarını açıklar
ÖÇ08 Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme araçlarını geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Matematik öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin yeri, ortaokul matematik programında ölçme ve değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 Matematik öğretiminde kullanılan geleneksel ölçme araçları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
5 Geleneksel ölçme araçları ve matematik öğretimine ilişkin örnekleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
6 Geleneksel ölçme araçlarının değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Öğrenci hakkında bilgi sahibi olmak için gözlem ve görüşme yapmak İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Performans değerlendirme -1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
10 Performans değerlendirme-2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
11 Öğrenci ürün dosyası (portfolyo) değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Akran, öz değerlendirme ve grup çalışmalarının değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Proje ve araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
15 Genel değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Performans değerlendirme Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:25