MATZ302 Cebir Öğretimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATZ302
Ad Cebir Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Matematik öğretmeni adaylarına cebir ile ilgili kavramların öğrenimini ve öğretimini kazandırmak, matematik derslerini etkili bir şekilde yürütebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış. Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları .Cebir öğretimine ilişkin uygun strateji, yöntem ve teknikler. Cebir öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler ve materyaller.

Dersin Ön Koşulu

mevcut değil

Kaynaklar

Sarpkaya Aktaş, G. (2019). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme Ve Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2016). İlkokul ve Ortaokul Matematiği (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş)(7. Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

Notlar

KABAEL, T. U., & TANIŞLI, D. (2010). Cebirsel düşünme sürecinde örüntüden fonksiyona öğretim. İlköğretim Online, 9(1), 213-228. CANTİMER, G. G. 8. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfade, Denklem ve Özdeşliklere Yönelik Kavram İmajlarının İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 421-440.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cebir konularının öğretiminin nasıl yapılacağını yorumlar
ÖÇ02 Cebir konularına ilişkin öğrenci hatalarını, kavram yanılgılarını ve zorluklarını fark eder.
ÖÇ03 Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimini, günlük yaşam örneklerini öğretimde kullanır
ÖÇ04 Cebir öğretiminde uygun strateji kullanır.
ÖÇ05 Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesini anlar ve yorumlar.
ÖÇ06 Cebir konularının öğretimine yönelik proje geliştirir.
ÖÇ07 Cebir konularına ilişkin öğrenci hatalarını, kavram yanılgılarını ve zorluklarının giderilmesine yönelik ders planlar.
ÖÇ08 Cebir konularına ilişkin öğrenci düşüncesine göre dönüt verir.
ÖÇ09 Cebirin temel kavramları diğer derslerle ilişkilendirir.
ÖÇ10 Cebir öğretiminde uygun materyalleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin matematik öğretimindeki önemi İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Cebir öncesi dönem, tarihsel gelişimi ve aritmetik-cebir ilişkisi İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında cebir İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Cebir öğretimine ve öğrenimine genel bir bakış İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Cebir öğretimine ilişkin uygun strateji, yöntem ve teknikler İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Cebir öğretiminde kullanılabilecek gösterim şekilleri, analojiler ve materyaller İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları -1 İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Cebir konularına ilişkin öğrenci zorlukları ve olası kavram yanılgıları -2 İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimi İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Cebir kavramlarına ilişkin günlük yaşam örnekleri ve diğer derslerle ilişkisi İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğretmen adaylarının cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretimine ilişkin hazırladıkları planları sunmaları ve tartışma-1 İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Öğretmen adaylarının cebir ile ilgili seçecekleri bir kavramın öğretimine ilişkin hazırladıkları planları sunmaları ve tartışma-2 İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 07:25