STA887 İleri Desen, Renk Araştırmaları ve Stüdyo Uygulamaları I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA887
Ad İleri Desen, Renk Araştırmaları ve Stüdyo Uygulamaları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİMET KESER


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, desen ve renge ilişkin üst düzeyde teknik, teorik ve pratik bilgi kazandırmayı, öğrenciyi yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders, sanatta desen ve renge ilişkin kuramsal bilgi ve uygulama çalışmalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Josef Albers, Interaction of Colors. Johannes Itten, The Elements of Color. Johann Wolfgang von Goethe, Renk Öğretisi.

Notlar

Sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özgün bir renk ilişkisi geliştirir
ÖÇ02 Özgün bir desen dili geliştirir
ÖÇ03 Renk ve desen yaklaşımına ilişkin ikna edici teorik tartışma gerçekleştirir.
ÖÇ04 Renk ve desene ilişkin problemlerini sözlü ve yazılı olarak açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antik dönem sanatında renk ve desen araştırmaları İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Antik dönem sanat teorileri, renk tartışmaları ve kaynakları İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ortaçağda sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Rönesans dönemi sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 18. yüzyıl sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 19. yüzyıl sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları I. İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 19. yüzyıl sanat teorileri, renk ve desen uygulamaları II İlgili kaynakların okunması ve eserlerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Yarı yıl sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması . Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması II. Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması III. Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması IV. Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması V. Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması VI. Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Renk teorilerine ilişkin uygulama araştırmaları, öğrenci eserlerinin tartışılması VII. Eskizlerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:34