STA844 Yapıda Akustik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA844
Ad Yapıda Akustik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İç mimarlıkta mekanların sessel ve işitsel açılardan donanımına yönelik olarak öğrencinin çeşitli mekanların akustik konforunun sağlaması yönünde öğrenciye bilgi ve görüş kazandırılması.

Dersin İçeriği

İç mimarlık uygulamalarında akustik konusunda malzeme, detaylama, uygulama.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Dodsworth, S., & Anderson, S. (2015). The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çeşitli fonksiyonlardaki iç mekanlarda tasarım aşamasından başlayarak mekan formlarını belirler.
ÖÇ02 Duvar, döşeme ve tavanlarda ses yayılımı, yansıması, yutulması konularında etkin çözümler üretir.
ÖÇ03 Mekanlarda akustik konforun inceleme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Modellemelerden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi. Elde edilen sonuçlara göre tasarımlarda düzenlemelerin yapılmasını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Mekan-Akustik ilişkisi, tanımlar, temel kavramlar. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
2 Sesin tanımı ve niteliği Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
3 Sesin tanımı ve fiziksel özellikleri Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
4 Ses-malzeme-yüzey ilişkisi: Geçme, yutulma, yansıma. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
5 Akustik elemanlar Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
6 Ses geçişi ve yansıması kontrolünde kullanılan malzemeler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
7 Fonksiyon ve geometrilerin açıklanması. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Hacim akustiğine giriş. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
10 Mekan akustiğini etkileyen faktörler, reverberasyon. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
11 Hacim akustiği, küçük büyüklükteki mekanlar. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
12 Hacim akustiği, orta büyüklükteki mekanlar. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
13 Hacim akustiği, büyük mekan ve salanlor. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
14 Hacim akustiği, seslendirme amaçlı özel mekan tiplerine göre akustik konforun incelenmesi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
15 İlgili standart ve yönetmelikler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:34