Genel Bilgi
Kod | ÖH811 |
Ad | Tüketici Hukukunun Güncel Sorunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Başta 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat temelinde tüketici hukukuna ilişkin tüm kavramların, tüketici haklarının, üreticilerin, satıcı ve sağlayıcıların yükümlülüklerinin günlük hayata ve yargılamaya yansıyan sorunları ile birlikte tartışılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Son mevzuat değişiklikleri ve içtihatlar ile birlikte tüketici hukukunun güncel sorunları
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Milli Şerhi, Editörler: Hakan Tokbaş, Özlem Tüzüner Aristo Yayınevi, İstanbul 2016. 2. Çağlar Özel, Tüketicinin Korunması Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2021.
Notlar
Mahkeme kararları ve güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk uygulamasına ilişkin çözüm önerileri geliştirme. |
ÖÇ02 | Tüketici hukuku alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma. |
ÖÇ03 | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme. |
ÖÇ04 | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma. |
ÖÇ05 | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında ve özel hukukun alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk uygulamasına ilişkin çözüm önerileri geliştirme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanından ve özel hukukun alt disiplinlerinden edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirme ve kullanma | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirme | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde işlevsel etkileşim kurma | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası projelerde yer alma ve/veya yeni projeler geliştirme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün düşünce ve araştırma üreterek sonuçlarını akademik bir dilde sözlü ve yazılı olarak uzmanlık düzeyindeki İngilizce ile ifade etme | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirme inceleme ve kullanma | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunma | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe veya İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma. | 5 |
PÖÇ20 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kişilerin hukuki muhakeme yeteneğini geliştirme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programın tanıtımı, ders konularının planlanması ve ödevlerin hazırlanma şekline ilişkin bilgilendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
2 | Tüketici Kavramı ve Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
3 | Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun Kapsamı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
4 | Tüketici Hukukunun Genel Çerçevesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | Ayıplı Mal ve Hizmetler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
6 | Ayıplı Mal ve Hizmet Nedeniyle Tüketici Hakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Aldatıcı reklamlara Karşı Tüketicinin Korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | Haksız Sözleşme Koşullarına Karşı Tüketicinin Korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Tüketici Kredilerinde Tüketicinin Korunması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | Kredi Kartları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | Mesafeli Sözleşmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Tatil Amaçlı Sözleşmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | Tüketici Örgütleri ve Tüketici Mahkemeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |