EFMZ211 Öğretim Teknolojileri

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ211
Ad Öğretim Teknolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim Teknolojiler Pegem Akademi Mehmet Arif Özerbaş

Notlar

İnternet kaynakları ve Web 2.0 araçları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim teknolojilerini ilgili öğretim ortamlarında kullanır;
ÖÇ02 Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanır.
ÖÇ03 Fen Bilgisi dersi 4-8. sınıf seviyesinde kullanılabilecek Web 2.0 araçlarını tanır
ÖÇ04 Fen Bilgisi dersi 4-8. sınıf seviyesinde kullanılabilecek, öğrenciyi etkin hale getirmeye yönelik bir web 2.0 aracı tasarlar.
ÖÇ05 Tasarladığı web 2.0 aracının derste nasıl kullanılacağını açıklar.
ÖÇ06 Bilişim teknolojilerini ve Web 2.0 araçlarını öğretimde etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ07 Web 2.0 araçlarının Fen Bilimleri dersi öğrenme çıktılarına ulaşmaya etkisini değerlendirir.
ÖÇ08 Fen Bİlimleri dersine yönelik bir dijital eğitsel oyun tasarımı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin ve Tersyüz Öğrenme modelinin tanıtımı İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
2 Öğretim Teknolojilerinde Temel kavramlar ve tasarım modelleri İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
3 Öğrenme kuramları ve Öğretim Teknolojisi ilişkisi İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
4 5E öğrenme modeli İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
5 Edpuzzle Web 2.0 aracının öğretimi, tasarımı ve uygun ders planlarının hazırlanması İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
6 Learning apps Web 2.0 aracının öğretimi, tasarımı ve uygun ders planlarının hazırlanması İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
7 Kahoot Web 2.0 aracının öğretimi, tasarımı ve uygun ders planlarının hazırlanması İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
8 Ara Sınav İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
9 Genially Web 2.0 aracının öğretilmesi, tasarlanması ve uygun ders planlarının hazırlanması İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
10 Oyun temelli öğrenme/ Oyunlaştırma/ Oyunlaştırma araçları/ kaçış oyunları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
11 Dijital eğitsel kaçış odası oyunu için öğretim tasarımı planlarının hazırlanması İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
12 Dijital eğitsel kaçış odası oyunların tasarlanması 1 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
13 Dijital eğitici kaçış odası oyunları tasarlama 2 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
14 Dijital eğitici kaçış odası oyunları tasarlama 3 İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
15 Tasarlanan dijital eğitsel kaçış odası oyunlarının sunumu ve geribildirimler İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili ders kaynaklarının incelenmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.12.2024 07:38