Genel Bilgi
Kod | EFMZ211 |
Ad | Öğretim Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. BETÜL KARADUMAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin ve materyallerinin önemi ve rolünün anlaşılması, öğretim amacına uygun seçilmesi, geliştirilmesi ve uygulaması becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Teknolojiler Pegem Akademi Mehmet Arif Özerbaş
Notlar
İnternet kaynakları ve Web 2.0 araçları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim teknolojilerini ilgili öğretim ortamlarında kullanır; |
ÖÇ02 | Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanır. |
ÖÇ03 | Fen Bilgisi dersi 4-8. sınıf seviyesinde kullanılabilecek Web 2.0 araçlarını tanır |
ÖÇ04 | Fen Bilgisi dersi 4-8. sınıf seviyesinde kullanılabilecek, öğrenciyi etkin hale getirmeye yönelik bir web 2.0 aracı tasarlar. |
ÖÇ05 | Tasarladığı web 2.0 aracının derste nasıl kullanılacağını açıklar. |
ÖÇ06 | Bilişim teknolojilerini ve Web 2.0 araçlarını öğretimde etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ07 | Web 2.0 araçlarının Fen Bilimleri dersi öğrenme çıktılarına ulaşmaya etkisini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Fen Bİlimleri dersine yönelik bir dijital eğitsel oyun tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Tersyüz Öğrenme modelinin tanıtımı | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
2 | Öğretim Teknolojilerinde Temel kavramlar ve tasarım modelleri | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
3 | Öğrenme kuramları ve Öğretim Teknolojisi ilişkisi | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
4 | 5E öğrenme modeli | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
5 | Edpuzzle Web 2.0 aracının öğretimi, tasarımı ve uygun ders planlarının hazırlanması | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
6 | Learning apps Web 2.0 aracının öğretimi, tasarımı ve uygun ders planlarının hazırlanması | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
7 | Kahoot Web 2.0 aracının öğretimi, tasarımı ve uygun ders planlarının hazırlanması | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
9 | Genially Web 2.0 aracının öğretilmesi, tasarlanması ve uygun ders planlarının hazırlanması | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
10 | Oyun temelli öğrenme/ Oyunlaştırma/ Oyunlaştırma araçları/ kaçış oyunları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
11 | Dijital eğitsel kaçış odası oyunu için öğretim tasarımı planlarının hazırlanması | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
12 | Dijital eğitsel kaçış odası oyunların tasarlanması 1 | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
13 | Dijital eğitici kaçış odası oyunları tasarlama 2 | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
14 | Dijital eğitici kaçış odası oyunları tasarlama 3 | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
15 | Tasarlanan dijital eğitsel kaçış odası oyunlarının sunumu ve geribildirimler | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders kaynaklarının incelenmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |