TUR713 Türkçe Eğitiminde Kaynak Kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR713
Ad Türkçe Eğitiminde Kaynak Kullanımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BAŞAK KARAKOÇ ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BAŞAK KARAKOÇ ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkçe eğitimine ve dil becerilerine yönelik farklı türdeki kaynakları tanıyarak bu kaynaklardan hareketle etkinlikler hazırlayabilmek.

Dersin İçeriği

Türkçe öğretiminin tarihi gelişimini değerlendirme, alandaki önemli sorunları tespit etmek ve eserleri tanımak, kitap niteliğindeki kaynakların incelenmesi, akademik çalışmaların yayımlanıp yayımlanmama ve içerikleri açısından sınıflandırılması, dil becerilerine yönelik farklı araştırmaları inceleme ve kullanma yollarını öğrenmek, etkinlikler hazırlamak, Türkçe eğitiminin önemli eserlerini araştırma raporlarında kullanabilmek.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tezler, makaleler, bildiri tam metinleri.

Notlar

Tezler, makaleler, bildiri tam metinleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkçe öğretiminin tarihi bağlamında temel sorunları araştırır ve tartışır. Türkçe eğitimindeki temel sorunlara çözümler üretebilecek akademik önerilerde bulunur.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma sürecinde kaynak taramanın ve kullanmanın önemine dair farkındalık kazanır.
ÖÇ03 Türkçe eğitimi alanındaki problemlerle ilgili veri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterlikler kazanır.
ÖÇ04 Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkçe öğretiminin tarihî gelişimini ve yaşanan başlıca sorunları değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkçe Öğretim programlarının genel olarak değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Güncel Türkçe Öğretim Programının dil becerileri açısından incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Akademik çalışmaların yayımlanıp yayımlanmama ve içerikleri açısından sınıflandırılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Kaynak tarama yollları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Önemli yüksek lisans tezlerinin incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Önemli yüksek lisans tezlerinin incelenmesi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Önemli doktora tezlerinin incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Önemli doktora tezlerinin incelenmesi II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
11 Türkçe eğitimi alanındaki problemlerle ilgili veri toplama, analiz etme ve yorumlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkçe eğitimi alanındaki problemlerle ilgili veri toplama, analiz etme ve yorumlama II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanma II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerinden yola çıkarak bilimsel araştırma raporu yazma sürecinde seçilen probleme uygun akademik kaynakları etkili bir şekilde kullanma III Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:44