Genel Bilgi
Kod | FDB1724 |
Ad | Kültür Sosyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; öğrencilere, kültür sosyolojisi hakkında detaylı bilgi vermek, kültürlerarası farklılık, kültür ve gelenek gibi konularda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında kültüre antropolojik yaklaşım, kültür ve gelenek, kültür ve toplum konuları işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Lisanüstü programında kayıtlı öğrenci olmak
Kaynaklar
The Blackwell Companion to the Sociology of Culture Edited by Mark D. Jacobs and Nancy Weiss Hanrahan, Blackwell Publishing, 2005.
Notlar
Alver, K. ve Doğan, N. (2018). Kültür Sosyolojisi. İstanbul: Çizgi Kitabevi. Mannheim, K. (2017). Kültür Sosyolojisi. Ankara: Pinhan Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür sosyolojisinin temel sorunlarını gerektiği şekilde kavrama ve bu sorunları sosyolojik açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Kültür Sosyolojisinin konusunu, alanını, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır. |
ÖÇ03 | Kültür Sosyolojisinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Kültür Sosyolojisinin gelişim sürecini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Metod ve Teori Problemleri, Yapı, Kültür ve Aktör | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültür ve Bilgi; Fark ve Kültürel Sistemler: | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Global Bilgi Toplumlarında Kültür: Bilgi Kültürleri ve Epistemik Kültürler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Medya Kültürleri ve Halk Kültürü; Kültürel Bir Sistem Olarak Din, Teorik ve Empirik Gelişmeler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Estetik Belirsizlik: yeni Bir kanon mu?; beğeninin Pragmatiği | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Gündelik hayat ve anlamın inşası, Müzik ve toplumsal deneyim, Tüketim kültürü | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Şöhret ve gündelik hayat; sınıfı ve kültürü yeniden düşünmek | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kimlik ve fark; sınıf ve kültürdeki yeni gelişmeler, cinsellik ve din | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kolektif hafıza; Kültürel Konuların Gerekliliği | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kültürel Dönüşten Sonra Irk, Kültür İnşası olarak Müzeler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kurumların kültürü, disiplin kültürü olarak meslekler | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | gündelik hayat ve yasallığın inşası | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kültürün Özerkliği ve Küçük Şeylerin Politikası | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kültürcü olmayan bir kültür sosyolojisine doğru; küreselleşen kapitalizm çağında sınıf ve statü | Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |