FDB703 İslam'ın Klasık Çağında Felsefe

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB703
Ad İslam'ın Klasık Çağında Felsefe
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İslam Felsefesinin oluşumu ve ilk üç yüzyıldaki durumu hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

İslam Felsefesi Tarihi (I.-III. Yüzyıllar)

Dersin Ön Koşulu

İlkçağ Felsefesi, Mantık ve Kelam derslerini almış ve bu derslerden başarılı almış olmak.

Kaynaklar

Hasan H. Bircan, İslam Felsefesi Tarihine Giriş

Notlar

Ömer Türker, İslam Felsefesine Konusal Giriş M. Cüneyt Kaya, İslam Felsefesi: Tarih ve Problemler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İslam felsefesinin mahiyetini kavrar.
ÖÇ02 İslam felsefesinin oluşum süreçlerini bilir.
ÖÇ03 İslam dünyasındaki felsefi yapı ve kültürleri bilir.
ÖÇ04 İlk İslam filozoflarından İbn Sina felsefesi ve etkilerine kadar, İslam felsefesinin ilk üç yüzyılını ayrıntılı olarak bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 5
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe ve İslam felsefesi kavramlarının mahiyeti Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
2 İslam dünyasında felsefenin oluşum nedenleri Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Felsefi literatürün Arapçaya tercüme edilme süreci Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Ortaçağda Felsefe Okulları ve Felsefi Kültür Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 İslam Felsefesinin Yapısı: Kaynaklar Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
6 İslam Felsefesinin Yapısı: Ekoller Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
7 İslam Felsefesinin Özgünlüğü Üzerine Tartışmalar Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerine çalışır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sistematik dönem öncesinde felsefe Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
10 İlk Sistematik Filozof: Kindi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Tabip ve Filozof: Ebu Bekir er-Razi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
12 Meşşailerin Gerçek Öncüsü: Farabi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 Filozofların Üstadı: İbn Sina Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 İbn Sina'nın İslam Düşüncesine Etkisi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 İbn Sina'nın Yahudi ve Hristiyan Düşüncesine Etkisi Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerine çalışır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerine çalışır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:55