FDB701 Din Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB701
Ad Din Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sosyolojinin gelişim sürecini kavratmak

Dersin İçeriği

İbn Haldun'dan çağdaş döneme kadarki düşünürleri ve onların düşünce sistemlerini kavrar.

Dersin Ön Koşulu

Lisansüstü programında kayıtlı öğrenci olmak

Kaynaklar

Roberto Cipriani, Din Sosyolojisi Tarih ve Teoriler, çev. Ali coşkun, İstanbul: Rağbet Yayınları, 2011.

Notlar

A sociology of religion. / Michael Hill. -- London : Heinemann Educational Books Ltd., 1973


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyolojinin konusunu, alanını, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır.
ÖÇ02 Sosyolojinin temel sorunlarını gerektiği şekilde kavrama ve bu sorunları sosyolojik açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazanır.
ÖÇ03 Sosyolojinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Öğrenciler din sosyolojisinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Klasik Sosyoloji Kuramları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Karl Marx Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Emile Durkheim Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Max Weber Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Georg Simmel Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Modern Sosyoloji Kuramları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Yapısal İşlevselcilik, Sistemler Kuramı ve Çatışma Kuramı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Yeni Marxçı Kuramın Çeşitleri Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Sembolik Etkileşimcilik, Etnometodoloji Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Alışveriş, Ağ ve Rasyonel Seçim Kuramı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Çağdaş Feminist Kuram Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Mikro-Makro ve Faillik-Yapı Bütünleştirilmesi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Modernlikle ilgili Çağdaş Kuramlar, Küreselleşme Kuramı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Yapısalcılık, Postyapısalcılık ve Postmodern Toplum Kuramı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:55