Genel Bilgi
Kod | FDB742 |
Ad | Doğu ve Batı Kiliseleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Dinlerin ve bilhassa Hıristiyanlığın gelişim evresinde yaşadığı ayrışmaların sadece teolojik değil, dilsel, politik, kültürel, coğrafi, ekonomik ve askeri yönlerinin olduğunun ortaya konması
Dersin İçeriği
Hıristiyanlık dininde önemli bir yere sahip olan doğu ve Batı kiliseleri arasındaki ayrışmaları, farklılıkları, tartışmaları, siyasi etkileri, teolojik ayrıntıları özgün kaynaklar çerçevesinde derinlemesine incelemek
Dersin Ön Koşulu
Hıristiyanlık hakkında orta derecenin üzerinde bir bilgi birikimine sahip olmak
Kaynaklar
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Kadir Albayrak, Tek Tanrılı Dinlerde Barış ve Şiddet İkilemi, Karen Armstrong, Tanrı'nın Tarihi, Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları, Doğu Hıristiyanlığı, Milel ve Nihal Dergisi.
Notlar
Konuyla ilgili makaleler ve ansiklopedi maddeleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya tarihinde ve özellikle Batı tarihinde önemli bir yere sahip olan Hıristiyanlığı anlamak. |
ÖÇ02 | Hıristiyanlığın ortaya çıkışı esnasında ve sonrasındaki kültürel, politik ve askeri durumu kavramak. |
ÖÇ03 | Hıristiyanlığın Doğu ve Batı, Monofizit ve Diyofizit olarak ayrılmasını değerlendirmek. |
ÖÇ04 | Bu bağlamda ortaya çıkan birçok farklı inanış ve mezhebin görüşlerini irdelemek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hıristiyanlık, öncesi ve sonrası | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hıristiyanlığın ortaya çıkışı ve Hz. İsa'nın mesajı. | Kültürel ortam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İncillere göre Hz. İsa | İsa'nın hayatı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Hıristiyanlık ve Aziz Pavlus | Pavlus kimdir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hıristiyanlık ve Bizans İmparatorluğu ve Büyük Konstantin. | Din ve politika ilişkisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hıristiyanlıkta konsiller ve İsa'nın şahsiyeti sorunu? | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Doğu-Batı ayrışmasının nedenleri? | Roma, Yunan ve İstanbul | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Batı Hıristiyanlığının özellikleri | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Doğu Hıristiyanlığı | Metin Okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Doğu ve Batı'da ortaya çıkan mezhepler | Mezhepleri anlamak ve anlatmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mezhepler arası tartışma ve çatışmalar | Dilsel, kültürel, yönetimsel farklılıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Diyofizit, Monofizit ve Miyafizit kavramları | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Doğu-Batı ayrışmasının Batı dünyasını etkilemesi | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuç ve değerlendirme | Geçmiş ve günümüz dünyası ve Doğu-Batı diyaloğu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |