FDB742 Doğu ve Batı Kiliseleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB742
Ad Doğu ve Batı Kiliseleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK


Dersin Amacı / Hedefi

Dinlerin ve bilhassa Hıristiyanlığın gelişim evresinde yaşadığı ayrışmaların sadece teolojik değil, dilsel, politik, kültürel, coğrafi, ekonomik ve askeri yönlerinin olduğunun ortaya konması

Dersin İçeriği

Hıristiyanlık dininde önemli bir yere sahip olan doğu ve Batı kiliseleri arasındaki ayrışmaları, farklılıkları, tartışmaları, siyasi etkileri, teolojik ayrıntıları özgün kaynaklar çerçevesinde derinlemesine incelemek

Dersin Ön Koşulu

Hıristiyanlık hakkında orta derecenin üzerinde bir bilgi birikimine sahip olmak

Kaynaklar

Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Kadir Albayrak, Tek Tanrılı Dinlerde Barış ve Şiddet İkilemi, Karen Armstrong, Tanrı'nın Tarihi, Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları, Doğu Hıristiyanlığı, Milel ve Nihal Dergisi.

Notlar

Konuyla ilgili makaleler ve ansiklopedi maddeleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünya tarihinde ve özellikle Batı tarihinde önemli bir yere sahip olan Hıristiyanlığı anlamak.
ÖÇ02 Hıristiyanlığın ortaya çıkışı esnasında ve sonrasındaki kültürel, politik ve askeri durumu kavramak.
ÖÇ03 Hıristiyanlığın Doğu ve Batı, Monofizit ve Diyofizit olarak ayrılmasını değerlendirmek.
ÖÇ04 Bu bağlamda ortaya çıkan birçok farklı inanış ve mezhebin görüşlerini irdelemek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hıristiyanlık, öncesi ve sonrası Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Hıristiyanlığın ortaya çıkışı ve Hz. İsa'nın mesajı. Kültürel ortam Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İncillere göre Hz. İsa İsa'nın hayatı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Hıristiyanlık ve Aziz Pavlus Pavlus kimdir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hıristiyanlık ve Bizans İmparatorluğu ve Büyük Konstantin. Din ve politika ilişkisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hıristiyanlıkta konsiller ve İsa'nın şahsiyeti sorunu? Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Doğu-Batı ayrışmasının nedenleri? Roma, Yunan ve İstanbul Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Batı Hıristiyanlığının özellikleri Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Doğu Hıristiyanlığı Metin Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Doğu ve Batı'da ortaya çıkan mezhepler Mezhepleri anlamak ve anlatmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Mezhepler arası tartışma ve çatışmalar Dilsel, kültürel, yönetimsel farklılıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Diyofizit, Monofizit ve Miyafizit kavramları Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Doğu-Batı ayrışmasının Batı dünyasını etkilemesi Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sonuç ve değerlendirme Geçmiş ve günümüz dünyası ve Doğu-Batı diyaloğu Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:55