Genel Bilgi
Kod | GM685 |
Ad | Biyoteknolojide Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoteknolojik ürünlerin ayırma saflaştırmasında kullanılanıan teknikleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Biyoteknolojide ayırma ve saflaştırma, Planlama ve strateji, Hücre içi ürünlerin özütlenmesinde kullanılan teknikler, Ürünlerin konsantrasyonunda kullanılan teknikler, Kromatografik teknikler, Jel Filtrasyonu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Downstream processing, Fundamentals of Biochemical Engineering, 2008, India.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknolojik ürünlerin ayrılması ve saflaştırılmasında planlama ve stratejiyi öğrenir (I) |
ÖÇ02 | Biyoteknolojik ürünlerin ayrılması ve saflaştırılmasında kullanılan teknikleri öğrenir (II) |
ÖÇ03 | Tampon hazırlamayı öğrenir |
ÖÇ04 | Amonyum sülfat çökeltmesini laboratuvarda uygular |
ÖÇ05 | Jel filtrasyonu kromatografisinde kullanılan matrikslerin hazırlanamsını ve kolonun doldurulmasını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ayırma ve saflaştırmada planlama ve strateji I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ayırma ve saflaştırmada planlama ve strateji II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hücreiçi ürünlerin özütlenmesinde kullanılan teknikler I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hücreiçi ürünlerin özütlenmesinde kullanılan teknikler II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyoteknolojik ürünleri konsantre hale getirmede kullanılan teknikler I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyoteknolojik ürünleri konsantre hale getirmede kullanılan teknikler II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kromatografik teknikler I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kromatografik teknikler II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Jel filtrasyonu kromatografisi I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Jel filtrasyonu kromatografisi II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tampon hazırlama | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Amonyum sülfat çökeltmesi uygulaması I | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Amonyum sülfat çökeltmesi uygulaması II | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Jel filtrasyonu matriks hazırlama ve kolon doldurma | Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |