GM685 Biyoteknolojide Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri I

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM685
Ad Biyoteknolojide Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÜMİT ÜNAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyoteknolojik ürünlerin ayırma saflaştırmasında kullanılanıan teknikleri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Biyoteknolojide ayırma ve saflaştırma, Planlama ve strateji, Hücre içi ürünlerin özütlenmesinde kullanılan teknikler, Ürünlerin konsantrasyonunda kullanılan teknikler, Kromatografik teknikler, Jel Filtrasyonu

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Downstream processing, Fundamentals of Biochemical Engineering, 2008, India.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoteknolojik ürünlerin ayrılması ve saflaştırılmasında planlama ve stratejiyi öğrenir (I)
ÖÇ02 Biyoteknolojik ürünlerin ayrılması ve saflaştırılmasında kullanılan teknikleri öğrenir (II)
ÖÇ03 Tampon hazırlamayı öğrenir
ÖÇ04 Amonyum sülfat çökeltmesini laboratuvarda uygular
ÖÇ05 Jel filtrasyonu kromatografisinde kullanılan matrikslerin hazırlanamsını ve kolonun doldurulmasını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ayırma ve saflaştırmada planlama ve strateji I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ayırma ve saflaştırmada planlama ve strateji II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hücreiçi ürünlerin özütlenmesinde kullanılan teknikler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hücreiçi ürünlerin özütlenmesinde kullanılan teknikler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Biyoteknolojik ürünleri konsantre hale getirmede kullanılan teknikler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Biyoteknolojik ürünleri konsantre hale getirmede kullanılan teknikler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kromatografik teknikler I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kromatografik teknikler II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Jel filtrasyonu kromatografisi I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Jel filtrasyonu kromatografisi II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Tampon hazırlama Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Amonyum sülfat çökeltmesi uygulaması I Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Amonyum sülfat çökeltmesi uygulaması II Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Jel filtrasyonu matriks hazırlama ve kolon doldurma Ders notları ve verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58