GM679 Duyusal Analiz Yöntemleri ve Panelist Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM679
Ad Duyusal Analiz Yöntemleri ve Panelist Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TURGUT CABAROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Panelist eğitiminin ilkeleri, Tanımlayıcı duyusal analiz yöntemleri, retronazal algılama sistemi, koku algısını geliştirme, panel oluşturma, uygulama, değerlendirme ve analiz etme

Dersin İçeriği

Panelist eğitiminin ilkeleri, Tanımlayıcı duyusal analiz yöntemleri, retronazal algılama sistemi, koku algısını geliştirme, panel oluşturma, uygulama, değerlendirme ve analiz etme

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Lawless, H. T., Heymann, H. (2010). Sensory Evaluation of Food. Food Science Text Series. s (600)

Notlar

ders notu ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duyusal analiz hakkında genel bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Duyusal analiz odalarının dizaynı için genel kuralları bilir.
ÖÇ03 Panelistlerin seçimi, eğitimi ve izlenmesi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Renk, görünüş ve doku ölçümü hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Tada karşı duyarlılık ve ayırt etme testlerini bilir.
ÖÇ06 Burunla ve genizle koklama metodunu bilir.
ÖÇ07 Spesifik kokular tanıma ve ayırt etme testlerini bilir.
ÖÇ08 Yoğunluğa karşı sıralama testini bilir.
ÖÇ09 İleri duyusal analiz metotları: tanımlama tekniklerini bilir.
ÖÇ10 Lezzet profil analizi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ11 Aroma profil analizi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ12 Doku profil analizini bilir.
ÖÇ13 Tüketici testleri, örnek test formlarını bilir.
ÖÇ14 Sonuçları rapor edilmesini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Duyusal analize giriş Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Duyusal analiz odalarının dizaynı için genel kurallar Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Panelistlerin seçimi, eğitimi ve izlenmesi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Renk, görünüş ve doku ölçümü Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tada karşı duyarlılık ve ayırt etme testleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Burunla ve genizle koklama metodu Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Spesifik kokular tanıma ve ayırt etme testleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yoğunluğa karşı sıralama testi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İleri duyusal analiz metotları: tanımlama teknikleri Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Lezzet profil analizi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Aroma profil analizi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Doku profil analizi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tüketici testleri, örnek test formları Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sonuçların rapor edilmesi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58