GM667 Laktik Asit Bakterileri Fizyolojisi ve Biyoteknolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GM667
Ad Laktik Asit Bakterileri Fizyolojisi ve Biyoteknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HÜSEYİN ERTEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı laktik asit bakterilerinin fizyolojisi ve gıda sanayinde kullanım alanları ile ilgili bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Laktik asit bakterilerinin sınıflandırılması ve fizyolojisi, Lactobacillus, Pediococcus, Lactococcus, Leuconostoc, Bifidobacterium, Carnobacterium, Enterococcus, Laktik asit bakterilerinin gıda fermantasyonlarindaki rolleri, endüstriyel laktik asit üretimi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Mozzi, F., & Vignolo, G. M. (Eds.). (2010). Biotechnology of lactic acid bacteria: novel applications. John Wiley & Sons.Wood, B. J., and Holzapfel, W. H. N. (Eds.). (1992). The genera of lactic acid bacteria (Vol. 2). Springer Science and Business Media. Joachim Jördening, H., Josef Winter, J. (2005). Environmental Biotechnology. Holzapfel, W. H., & Wood, B. J. (Eds.). (2014). Lactic acid bacteria: biodiversity and taxonomy. John Wiley & Sons.

Notlar

ders notları ve slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Laktik asit bakterilerinin fizyolojisini bilir.
ÖÇ02 Laktik asit bakterilerinin gıda sanayinde kullanımı ve bunların oluşturdukları esas ve yan ürünler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Hedeflediği laktik asit fermantasyonu ürününe göre gerekli laktik asit bakterisi/lerini starter kültür olarak kullanabilme becerisi kazanır
ÖÇ04 Ekip çalışmasına uyum sağlama, meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı Gıda Mühendsiliği alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası ilişkiyi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliğinde uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinlerarası bilgileri sentezleyerek yorumlar ve yeni bilgi üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda mühendisliği alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda mühendisliği alanındaki edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi´nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gıda mühendisliği alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Laktik asit bakterilerin sitolojisi Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Laktik asit bakterilerin beslenmesi Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Laktik asit bakterilerin gelişmesi Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Laktik asit fermantasyonu Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Laktik asit fermantasyonu sonucu oluşan ürünler Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Lactobacillus spp., Pediococcus spp. Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Lactococcus spp., Streptococcus spp. Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Leuconostoc spp., Carnobacterium spp Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Enterococcus spp., Bifidobacterium spp. Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Starter kültürler, Probiyotik laktik asit bakterileri Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Laktik asit bakterilerinin sanayide kullanım alanları: Süt sanayisi Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Laktik asit bakterilerinin sanayide kullanım alanları: Fermente bitkisel ürünler, Et ürünleri, ekmekçilik, endüstriyel laktik asit üretimi Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Laktik asit bakterileri ile ilgili literatürdeki bazı son gelişmeler Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci ödev sunumları Düz anlatım, tartışma, standart deslik tenolojileri, bilgisayar, projektör Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58